Kan ik een netwerk switches TP-Link TL-SG105E-Gigabit 5-poorts gebruiken als splitter naar twee PC's?

Nu is de verbinding draadloos maar erg slecht. Daarom wil ik een netwerk-kabel aanleggen die uiteindelijk splitst naar twee computers. Zelf dacht ik aan een eenvoudig drieweg-stekkertje maar dat is nergens in de buurt (Bergen op Zoom) te koop. Nee, ook niet bij MediaMarkt. Daar werd zo'n switches geadviseerd maar héél zeker of dit werkt wisten de verkopers het ook eigenlijk niet.

Picture for question
4 jaar geleden
in: Hardware
1.6K
LeonardN
4 jaar geleden
Zo'n 3-weg splitter werkt niet voor wat jij wil, dat wordt hier ook uitgelegd:
https://www.allekabels.nl/netwerk-kabel/191/1169556/netwerk-splitter-cablesharing.html?gclid=CjwKCAjw8ZHsBRA6EiwA7hw_sQtRe3U7jgEOfEQp4NmY2GJAcOoiaMErOQpwFJCkpObo8G6fp51RxRoCp7sQAvD_BwE "Daar werd zo'n switches geadviseerd maar héél zeker of dit werkt wisten de verkopers het ook eigenlijk niet."
Natuurlijk werkt dat, ben je niet in de war met hun uitleg of een 3weg-splitter zou werken?!
Anders is dat wat knullig als een verkoper op de PC-afdeling niet weet waar zo'n apparaat voor dient, maar je er wel een adviseert.

Antwoorden (1)

Ja je kan met een switch op die manier je verbinding in vieren splitsen en dus zeker twee PC's erop aansluiten.
===
De splitter die je eerst in gedachte had is overigens niet bruikbaar. Zie plaatje.
===
Je kan op die switch natuurlijk ook nog andere netwerkapparaten aansluiten zoals een gameconsole, printer, of TV-kastje van KPN.
Toegevoegd op 20 september 2019 11:02: tekst
Plaatje bij antwoord
LeonardN