Wat is monochroom printen?

Dag iedereen,

Momenteel zoek ik een goede printer voor mijn ouders. Nu is mijn oog gevallen op een laserjet die 45 000 pagina's kan printen in monochroom. Alleen wat is monochroom printen. Ik weet dat het iets te maken heeft met een kleur maar hoe het precies zit weet ik niet.

Graag alleen antwoord geven als het compleet is en betrekking heeft tot printen.

Alvast bedankt,

Alwetend

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Hardware
25.5K

Het beste antwoord

Monochroom printing gaat uit van het printen met slechts één kleur, waarvan zwart het meest wordt gebruikt. Andere kleuren zijn niet variabel toe te passen. Er is dus slechts één kleur per print; zwart of blauw of rood etc. Er wordt gebruik gemaakt van een thermal transfer lint (ribbon) waar door middel van de warmte van de printkop een hars wordt overgebracht op de kaart.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Monochroom printen is in zwart/wit/grijs. Zonder kleur dus.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Op internet las ik ook dat kleuren wel kunnen bijv. rood. Klopt dat?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat klopt. Monochroom printen gaat puur over het feit dat er maar in één kleur wordt geprint. Over het algemeen is dat zwart, maar dat hoeft natuurlijk niet.
Monochroom betekent: Eenkleurig. Een beeld of materiaal dat uitsluitend zwart/wit- of grijstrapinformatie weergeeft. Grijstrapinformatie in één kleur is ook monochroom.