Wat is een hyper-v ethernet adapter en kan dit een beveiligingsrisico vormen ?

op mijn gamepc staan nu 2 hyper-v ethernet adapters onder netwerkadapters.
ik heb alleen wat spellen op deze pc staan en dit zelf niet geinstalleerd. bij aanschaf van de pc waren deze 2 adapters er niet. het blijkt ook (ik heb ze nu uitgeschakeld) dat als deze 2 adapters aan staan, de pc tot maar 10 % van de normale internetsnelheid heeft, haperingen, sites gewoon niet laden letterlijk minuten erover doen, en/ook de algehele spelsnelheid van spellen blijkt hieronder te lijden. wat is/zijn dit voor een adapter(s) ? kan dit een risico vormen mbt hackers/malware/virussen etc ? ik had ze beide eergister uitgeschakeld maar gister toen ik opnieuw keek stonden ze beiden opeens weer aan, buiten mijn doen en laten om.

Picture for question
12 maanden geleden
in: Hardware
1.3K
TurfGraver
12 maanden geleden
Virtueel machines geïnstalleerd?
SimonV
12 maanden geleden
Zie:
https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/all/multiple-hyper-v-virtual-ethernet-adapters-keep/2fc257df-99b5-47ef-9bb2-6abf3b400bb8
SingingCoyote13
12 maanden geleden
nee geen virtuele. (geen afzonderlijke programmas voor virtuele machines nee). alleen een enkel paar spelletjes via gog.com die dosbox gebruiken, via de gog installer, maar lijkt me stug dat die hiermee te maken heeft. alleen het rare is dat de internetsnelheid drastisch keldert en paginas gewoon echt minuten duren om in te laden (facebook, twitter etc) als ik deze adapters aan laat staan, terwijl niks anders draait op dat moment behalve dan bv de webbrowser en de telegram app.
SingingCoyote13
11 maanden geleden
ik heb uiteindelijk uitgevonden hoe deze adapters weg te krijgen. ik heb onder configuratiescherm/apparaatbeheer aangevinkt ook verborgen apparaten weergeven, en toen onder netwerkadapters alles weggehaald (verwijderen) wat begon met hyper-v (- er staan er dan meer onder). na een paar reboots lijken ze niet meer terug te komen.
(vooralsnog)

Geef als eerste antwoord