Is het normaal als je een spel speelt zoals Blackops dat de gpu 67 graden is of hoger??

Ik vraag mij af of het namelijk kwaad kan als er ook nog een i7 processor met 4 cores in zit en 8 threads?

Toegevoegd na 17 seconden:
Het is een laptop

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Je hoeft je geen zorgen te maken over die temperaturen. Je GPU (graphics Processing Unit) kan al snel op een hoge temperatuur komen, vooral als het zoals eerder vermeld een laptop is. Ooit eens gelezen dat jij je pas zorgen hoeft te maken als de temp. boven de 110 graden celsius komt. Mijn advies:

houd de laptop stofvrij
geef de laptop de ruimte om te "ademen"

Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

sorry, ik ben niet zo technisch, maar ik denk niet dat het erg bevorderlijk voor uw computer is.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het klinkt niet goed nee. Wat je kan doen is een dock kopen voor je laptop met extra koeling erin. Die zorgt ervoor dat er meer lucht door je laptop stroomt en dus dat hij koeler word. Je hebt verschillende soorten, gewone koel systemen voor onder je laptop of echt een dock systeem waarbij je laptop ook meer usb poorten krijgt ed.
Ik zou gewoon even langs de winkel gaan waar die vandaan komt om te vragen of ze zoiets voor je hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker in een laptop kunnen de temperaturen hoog oplopen omdat die moeite hebben met de afkoeling. Echt goed is het niet, maar er zitten in de bios wel nood remmen voor als je gpu / cpu te heet wordt. Dan valt hij uit.

PS: Het maakt niks uit wat voor CPU er in de laptop zit voor de oververhitting van de GPU. Nog minder maakt uit hoeveel threads je gebruikt, al kan het nooit zo zijn dat jij er maar 8 gebruikt xD. Ter illustratie; ik heb een oude AMD Athlon X64 dual core 4000+ en ik heb op dit moment 650 threads actief.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die hogere temperaturen ,hoeft U zich niet druk over te maken want dat gebeurt bij elke handeling,waarvoor méér rekenkracht wordt vereist. Een betere,snellere videokaart plus ( desnoods watergekoelde koeling of pasta) zou dit als extra buffer kunnen opvangen.

Groet:Zoekertje