Hoe kan ik mijn nieuwe grafische kaart van stroom laten voorzien?

Ik wil mijn huidige grafische kaart vervangen door een nieuwe. Mijn oude kaart krijgt voeding via het moederbord. De nieuwe kaart die ik wil bestellen beschikt over een 8 pin aansluiting. Ik kan bij mijn computer geen 8 pin aansluiting vinden. Ik weet ook niet of er een 8 pin kabel aanwezig is omdat ik heel moeilijk bij mijn voeding kan komen. De voeding zit zegmaar verstopt onder een behuizing en ik kan het er niet afhalen omdat de behuizing vast zit aan dat ding waar je HDD's in doet en ddvd spelers (ik weet de naam er niet van sorry). Ik durf er ook niet aan te trekken omdat ik niets wil beschadigen. Is er misschien een adapter met een 8 pin aansluiting die ik aan het moederbord kan koppelen om zo mijn nieuwe grafische kaart aan stroom kan laten voorzien? Mijn moederbord is een ''asus Z370-p'' en ik heb als behuizing een ''Sharkoon M25-W 7.1 tower-behuizing'. Ik heb al veel op google gezocht maar ik krijg niet de juiste resultaten waar ik op zoek naar ben. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Picture for question
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Hardware
2.5K
LeonardN
4 jaar geleden
Je hebt denk ik de verkeerde kant geopend. Aan de andere kant kan je zo bij de voeding komen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Als je geen 8 pin connector kan vinden is er ook een adapter waarmee je van sata of zo’n 4 pins connector naar de 8 pin connector kan.

Antwoorden (1)

Dat kan alleen direct via de voeding.

De voeding bereik je door het andere zijpaneel te verwijderen. Als je voeding modulair is (maw als je losse kabels erin kan doen) moet je even zoeken tussen de meegeleverde kabels. Als je voeding niet-modulair is zit er hopelijk een 8pins (of 6+2pins) kabel weggeduwd in dat compartiment.

Plaatje onder laat zien dat de andere kant direct toegang geeft tot de voeding als je het andere paneel verwijdert.
Plaatje bij antwoord
LeonardN
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik heb gevonden wat ik zocht. Ik ben je zeer dankbaar!