Wie weet de nam van de plotter

In 1982 heb ik mijn eerste complete pc gekocht met alles erop en eraan. HP 85 met een 9 inch dual floppy station.
Maar ook met een HP A4 plotter. Alles verbonden via een HPIB interface. Waanzinnig geavanceerd allemaal. De HP 85 ging meer met de Moonlander als besturingscomputer.
De plotter HP 7194 (maar dat weet ik niet meer zeker) had als bijnaam Hot Lips. Maar zoiets kan ik nu helemaal niet meer vinden. Er is geen enkele A4 plotter meer te koop Weet iemand iets van die plotter of werkt er nog iemand met een a4 plotter.

Toegevoegd na 17 uur:
Als je een indruk wil hebben hoe spectaculair een plotter is, danmoet het onderstaande youtube filmpje even uitkijken.
http://www.youtube.com/watch?v=VA7LUCdxpY0

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik sla deze vraag even over :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas Cindy, want dit uitzoeken is een verbazingwekkend avontuur. Informatica is van heel ver hgekomen en was aanvankelijk fantastisch, uitdagen en hi-tech. Die tijd is volledig voorbij. Microsoft heeft dat volledig om zeep gebracht. In die tijd hield ik mij bezig met het maken van besturingen van wapens tot aan boormachines. Die kennis is nu nog alleen maar aanwezig in China en Taiwan, Nederland kennisland, laat mij niet lachen.

Antwoorden (1)

A4 plotters zijn nog gewoon te koop onder andere hier http://www.tradekey.com/selloffer_view/id/3556227.htm maar even googlen leverd meer op/