Waarom hebben sommige moederborden twee netwerkaansluitingen?

zie foto voor voorbeeld

Picture for question
6 jaar geleden
in: Hardware
1.2K
TurfGraver
6 jaar geleden
Om eventueel twee netwerken op te zetten.

Antwoorden (1)

Twee ethernet aansluitingen of NIC's kun je samen trunken/teamen tot een netwerk aansluiting met dubbele snelheid, je router of switch moet dit dan ook ondersteunen, verder heeft het voor een doorsnee gebruiker weinig tot geen nut een 2e aansluiting te hebben omdat de meesten maar één netwerk thuis hebben. Een handige toepassing van twee NIC's zou ook een screening firewall kunnen zijn waarbij je de aansluitingen tussen je router en je netwerk plaatst zodat het een firewall functionaliteit krijgt.