Hoe krijg ik de hoogste resolutie van mijn PC op mijn 4K TV?

Ik gebruik mijn LG UHD TV 50" als monitor voor mijn PC.
Mijn pc staat nu op de resolutie: 1920 x 1080, en dit werkt prima.
Maar aangezien ik een UHD TV heb moet het volgens mij ook mogelijk zijn hem op 4096 x 2160 te zetten. Als ik dit probeer dan zegt mijn TV dat er geen signaal is.
Mijn videokaart is een Geforce ATX 1060 6GB.
Tussen mijn beeldscherm en pc zit wel een Denon receiver tussen, aangesloten met 2 HDMI High Speed kabels.
Weet iemand waarom dit niet werkt? Had me leuk geleken voor films en games.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Hardware
1.5K

Het beste antwoord

Om dit te laten werken moet elke link in de ketting voldoen aan 4K-doorgeefmogelijkheid. In de praktijk is dat een HDMI 1.4 videokaart en een 1.4 TV. Liever beiden HDMI 2.0 als je meer wil dan 24fps films kijken.

De AV-receiver ertussen uithalen zou ik als eerste doen.

Toegevoegd na 1 minuut:
De kabels moeten idd "high speed cables" zijn. "4k-kabels" bestaan niet.

Toegevoegd na 27 minuten:
Geef nog even de volgende dingen op als je wil":
Exacte type TV, videokaart en AV-receiver.
LeonardN
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik ga het gelijk even proberen. Zou het ook nog kunnen dat ik een premium high speed hmdi kabel nodig heb? Of voldoet een normale high speed gewoon? Of is dat echt alleen om de 60Hz te halen?
LeonardN
6 jaar geleden
Premium high speed cables zijn zover ik me kan herinneren niet beter in specificatie. Wat ze wel zijn is getest op de bandbreedte die ze claimen. Heel soms zijn "high speed cables" niet goed genoeg om zo te heten. Maar er is geen instantie die de hele dag kabels test van alle mogelijke merken. Met premium moet je echt bewijzen dat je voldoet.