is mijn louis vuitton backpack echt?

ik heb de tas 2de hands gekocht, volgens mij is alles goed alleen ken ik deze straps niet.

foto's : https://www.dropbox.com/sh/lcaavfmsrexi6kz/AACP2TwbF5lcXIIXLUar7YK9a?dl=0

Toegevoegd na 1 uur:
*de tas komt uit 2015 collectie*

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Hardware
3.2K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik heb deze vraag gisteren uitgebreid beantwoord en aan de hand van details van de belettering van de straps geconstateerd dat in ieder geval de straps niet echt zijn. Dat houdt in dat de hele tas niet van het dure merk is
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De tas komt niet uit de 2015 collectie, niet uit de zomercollectie, niet uit de reiscollectie en ook niet uit de wandelcollectie. Je vraagt of de tas echt is, als dan dmv het bekijken en beschrijven van de bekende typische LV-kenmerken blijkt dat de tas niet van LV is waarom blijf je dan argumenten aandragen om te horen te krijgen dat het geen neppert zou zijn. Ook @fremar heeft het allemaal nog eens duidelijk uitgelegd.
Je vond de tas toch mooi, en had het geld er voor over. Wees er blij mee en gebruik de tas nog lang in goede gezondheid. Pas wel op als je ergens de douane passeert.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik hoop niet dat je veel geld voor die tas hebt betaald

Antwoorden (1)

Bij Louis Vuitton tassen zijn de handgrepen gemaakt van leer. De handvaten, (eventuele) riemen zijn van licht kleurig koeienleer dat na verloop van tijd naar een donker honingachtige kleur verkleurd. Bij vintage Louis Vuitton is de verkleuring meestal al zichtbaar, vanwege het gebruik. Verkleuring is zichtbaar in de eerste paar weken bij dagelijks gebruik. Als het leer dus niet verkleurd is de kans groot dat de tas nep is.. Voel aan het leer en canvas, het moet zacht aanvoelen en het leer moet glimmen. Louis Vuitton gebruikt het zachtste suède en leer, neppe tassen voelen een stuk stugger aan.
Als het te mooi is om waar te zijn, dan is dat vaak ook zo. Stel er wordt een LV tas aangeboden onder de 200 euro dan is het bijna te mooi om waar te zijn en heb je in 9 van de 10 gevallen te maken met een nepperd.

Ook heeft Louis Vuitton NOOIT uitverkoop, maar in plaats daarvan twee keer per jaar een prijsverhoging (ja je leest het goed). De prijsklasse van LV tassen lopen vanaf 225 euro (voor een avondtasje) tot 4000 euro (een limited edition versie).
Bij de meeste tassen zijn de ritsen en gespen brons of goud van kleur. Bij sommige items kan het hardware zilver zijn. Besteed ook aandacht aan de manier waarop de LV logo’s gegraveerd zijn in de ritsen.

Tip: Bekijk ze onder een vergrootglas. Als het logo glad en scherp gesneden is dan is de kans groot dat de tas echt is. Baseer de echtheid van een tas NIET alleen hierop, want er wordt ook veel aandacht besteedt aan het namaken van de details, dus ook aan het hardware.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+fremar, € 4000,--?? Tot wel € 12.000 alleen voor een rugzak.
http://uk.louisvuitton.com/eng-gb/products/christopher-backpack-pm-monogram-exotique-nvprod620423v