Kan ik met een USB splitter mijn microfoon op zowel PC als Playstation gebruiken?

Ik wil graag mijn microfoon (met USB aansluiting) op zowel mijn PC als op mijn playstation gebruiken. Is dit mogelijk met een USB splitter (Zie afbeelding)

Picture for question
7 maanden geleden
in: Hardware
1.1K
TurfGraver
7 maanden geleden
Nee .
jc54
7 maanden geleden
@TurfGraver: verklaar je nader.......
TurfGraver
7 maanden geleden
Dat is niet mogelijk. :/
Job01
7 maanden geleden
@TurfGraver: Is hier wel een andere optie voor?
jc54
7 maanden geleden
@TurfGraver; dat noem ik geen verklaring......Waarom is dat niet mogelijk. Eén verlengkabel zou wel kunnen, waarom dan een splitter niet?
TurfGraver
7 maanden geleden
Je zou audio in computer weer naar buiten kunnen sturen (met software) naar een ander apparaat.
USB (digitaal) splitten gaat niet werken (twee drivers die microfoon willen aansturen).
Uitleg hoe en waarom zou tekst te kort komen. Geloof me maar en anders test het zelf.
Cryofiel
7 maanden geleden
@Job01, twee vragen:
1) Staan PC en Playstation tegelijk aan?
2) Wil je de microfoon op beide apparaten tegelijk gebruiken, of nu eens alleen op de PC, dan weer alleen op de Playstation?
Cryofiel
7 maanden geleden
Als de de microfoon nu eens op de PC, dan weer op de Playstation wilt gebruiken, kijk dan eens naar een KVM-switch. Is eigenlijk voor iets anders bedoeld, maar zal ook prima werken voor een microfoon.

PS. Misschien zijn er ook KM-switches.
Job01
7 maanden geleden
@Cryofiel, Ik wil deze gebruiken om evt te streamen en dan met dezelfde microfoon te kunnen praten in een PlayStation party.
Job01
7 maanden geleden
@Cryofiel, wel is een KVM-switch een optie om naar te kijken.
TurfGraver
7 maanden geleden
Tegelijk praten in beide of los van elkaar?
Met een switch kun je kiezen maar niet tegelijk.

Geef als eerste antwoord