Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik een niet-Windows harde schijf formateren naar Windows?

Ik heb op mijn tv ontvanger (Humax) een externe harde schijf die ik door betreffende apparaat heb geformatteerd. Deze kan ik op mijn Windows computer niet meer lezen, en niet meer formatteren.
Hoe kan ik deze harde schijf toch weer Windows gereed maken?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Hardware
1.4K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Misschien kun je met software als MiniTool Partiion Wizard de huidige partitie verwijderen en een nieuwe partitie maken en die formatteren en eventueel (als het nodig is) een schijfletter toekennen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Probeer schijfbeheer via het configuratiescherm. Dan zie je je C: (Windows) schijf en de vreemde schijf. Die kun je dan formatteren. Heb je er meerdere schijven aanhangen kijk dan uit dat je de juiste kiest. Kies dan schijfbeheer zonder de extra schijf eraan en schrijf op wat je zien (Of maak een screen shot). PC uit/aan en dan de externe schijf eraan en detecteer de juiste schijf. Probeer met de rechtermuis op de schijf de partitie te formatteren (of eerst weg te gooien al naar gelang het antwoord van schijfbeheer). Als er meerdere partities zijn kun je samenvoegen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding