Hoe maak je geheugen vrij op je computer?

Mijn windows meld de hele tijd: onvoldoende schijfruimte, moet ik dan programma's verwijderen of gewoon foto's enzo?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
16.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schijfruimte wordt over het algemeen geen geheugen genoemd.

Het beste antwoord

Je kan heel bruut programma's of opgeslagen foto's en muziek verwijderen. Maar probeer eerst eens schijfopruiming. En defragmenteer je harde schijf, dan komt er meestal al een hoop schijfruimte vrij. Tijdelijke (vooral internet)bestanden nemen na verloop van tijd veel ruimte in op je pc.
Weet je niet zo goed hoe je schijfopruiming moet aanpakken, download dan het gratis programmaatje CCleaner van Piriform. Wekelijks dit programmaatje laten schoonmaken, scheelt een hoop ruimte en houdt je pc zijn normale snelheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ga via configuratiescherm naar 'programma's en onderdelen'. Daar staan vaak wel een aantal programma's die je kunt verwijderen omdat je ze bijvoorbeeld niet meer gebruikt of omdat je er twee versies van hebt (oud en nieuw). Als je een programma niet kent: check eerst even op google wat het is en verwijder het niet zomaar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kijk elke maand mijn bestanden na en schoon wat er niet meer hoeft te zijn. Gewoon alleen al de mailbox scheelt een flinke hap.

En mijn overgezette foto's stonden er nog in van 12 jaar. Konden weg.

Weet er niet veel van, van een pc. Maar dit is mijn methode om ruimte te houden. Bijhouden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoi Dylaniskaal,

begin met schijfopruiming een standaard programma dat bij windows wordt geleverd.

leeg de prullenbak, en wis alle tijdelijke bestanden, ook die van internet.

dat zal zeker schelen, probeer nog te defragmenteren, dat geeft geen extra ruimte, maar maakt de bestanden sneller toegankelijk, maakt de pc sneller.

dan overbodige programma's wegdoen, overbodige bestanden wegdoen of op een CD/DVD opslaan en bewaren.

grotere harde schijf monteren, kortom, het probleem is niet zo groot als je denkt.

veel suc6
groeten, Dré

Toegevoegd na 7 uur:
hoi, defragmenteren gaat als volgt:
start > programma's > bureao-accosoires > systeemwerkset >
schijfdefragmentatie.
dan start het programma
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank voor je tips, maar die tijdelijke bestanden verwijderen enz heb ik allemaal al gedaan. Het is ook een zure computer maar goed.
Maar hoe defragmenteer je?!