Klopt het, dat als van je printer-inkt 1 kleur op is, je dan helemaal niet meer kunt printen?

Dus, als je een tekstdocument (zwart) wilt printen,
hij dus niet print, enkel en alleen omdat bijv. "geel" op is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
11.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je geeft eigenlijk zelf het antwoord al in je reactie op het antwoord van Sterredag :) Heb je een printer met 1 inktcartridge met alle kleuren erin? Dan is dat vaak zo ja. Zonde van de inkt. Als je een printer met 4 aparte cartridges hebt, voor elke kleur 1, dan heb je dat probleem niet. Als dan het geel op is, print je nog lekker door met zwart.

Het beste antwoord

Dat ligt aan de printer!

Er zijn inderdaad printers die geheel niet meer printen als 1 van de cartridges leeg is, erg frustrerend.

Er zijn zat printers die wel gewoon printen alleen de afdruk van mindere kwaliteit wordt als die kleur nodig is.

Er zijn ook printers waarmee je dit probleem kan omzeilen door voor het afdrukken aan te geven dat het gaat om een zwart/wit print zodat hij ook niet wil proberen de kleur te gebruiken die dus leeg is.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Nee, het valt te zien of het zwart-wit op is of het kleur op is. Als het kleur op is , kan je nog altijd printen in zwart-wit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de kleurenprintdoos leeg is, print hij alleen zwart nog, mits dat niet leeg is. En de kleurenprint verdwijnt heel langzaam. Tot je geen enkele tint meer ziet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn printer, een Canon S500 roept al een maand of 2 dat geel en rood op zijn. Maar zwart wit doet hij nog al is het wat grijzer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een Brother DCP-145C...
Ik zal de volgende keer toch maar een ander merk aanschaffen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn vorige was ook een Brother en die hield er ook mee op als er ook maar 1 kleur op was. Daarom heb ik deze genomen, hij meld het wel maar ik druk gewoon nog een keer op de knop en dan doet hij het gewoon.
ik heb een hp psc 1410 en als me kleuren inkt op is dan kan ik og gewoon met me zwarte ink blijven werken dus ik heb helemaal geen last
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een HP uit de 6000-reeks. Deze doet erg lastig als er een kleur op is. Je kan nog afdrukken, maar je moet dit extra bevestigen en een aantal waarschuwingen passeren. De tekst van de waarschuwing is zo geformuleerd dat het lijkt of er een ernstig probleem is en je dringend moet bestellen. Allemaal commerciële truuks dus. Hetzelfde gebeurt als de gebruiksdatum van een kleur overschreden is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een Epson SX105. Toen zwart op was ging hij kleuren mengen om het erop te laten lijken; werd donkerblauw. Maar van de week was rood op en vertikte hij het nog te printen; ook toen ik hem in de zwart-modus zette.