Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kun je een FAT32 partitie aan een NTFS geformateerde externe harde schijf toevoegen?

Ik wil heb nml. aansluiten op een zo'n draagbare DVD speler en die ziet geen NTFS. Helemaal omzetten naar FAT32 doe ik liever niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Op een schijf kun je meerdere partities aanmaken. FAT32 partitis kunnen naast NTFS-partities bestaan, op dezelfde schijf. Maar... daar moet je eerst ruimte voor maken. Een heel gedoe, dat niet zonder risico's is t.a.v. dataverlies.
(Lees meer...)
AWM
13 jaar geleden
Je kan in Windows Vista en hoger eenvoudig de partities verkleinen via Windows Schijfbeheer. Van de vrijgemaakte ruimte kan je een FAT32 partitie laten maken. En dan heb je het al voor elkaar. De twee partities zullen niet storen op elkaar ofzo, harde schijven zijn ervoor gemaakt...

Als je geen windows Vista of hoger hebt moet je het met een partition manager doen. Ik gebruik die programma's nooit omdat ik ze niet vertrouw dus misschien heeft iemand anders daar ervaring mee?

Succes ermee!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit kan niet, half omzetten naar ntfs bestaat niet je kan een partitie maken met ntfs maar hiervoor moet je alsnog eerst je schijf formateren en den partioneren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding