Zorgt er een laptop voor dat er stralingen door je hoofd gaat?

2 jaar geleden heb ik een laptop gehad die van ongeveer een meter verwijderd werd als ik ging slapen. Tijdens het inslapen kreeg ik altijd het idee dat die laptop vreemde signalen afgeeft terwijl die uitstaat!? Het ging ongeveer zo; "zzzzttttttsssttrtttsszzzt zzzzst trzzzzst" En nu komt de onthulling!! 2 jaar geleden had ik 'm weggedaan en tadaa!! Probleem opgelost! En nu ik weer sinds een paar dagen laptop heb, speelt dat probleem weer!! Toeval? I don't think so! Nu is mijn vraag, is het mogelijk dat er extern via defensie of wat dan ook, door bepaalde beroepsgeheime techniek bij de data kan worden gekomen terwijl die laptop uitstaat?! Ik heb er nl wel erg last van sinds ik die rotzooi naast mn bed heb!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je de laptop aan , uit of in hibernate?
Ritsuka
11 jaar geleden
Laptop uitzetten, stekker eruit en in andere kamer bewaren, probleem opgelost.
Dat is echt geen defensie conspiracy...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik laat open wat het wel of niet mogelijk is... het kan voor mij écht alle richtingen uit met deze informatie... ik vind de vraag alleszins boeiend genoeg om mijn + duimpje voor op te steken ;-) Liefs, Succes en Big Smile van me

Antwoorden (5)

Ja en nee. Inderdaad worden via defensie 's nachts alle laptops gescand op subversieve content. Daar kun je niets tegen doen. Als je geen terroristische acties plant dan hoef je weinig te vrezen. Maar dat mag geen straling tot gevolg hebben, want ze willen dat het geheim blijft.
escape
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helemaal correct ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mooi antwoord.
Als je je laptop in aluminiumfolie inpakt ziet hij er trouwens veel mooier uit. Heb je de oplader aangesloten? Die kan dat soort mooie geluiden ook maken.
Ritsuka
11 jaar geleden
Aluminiumfolie erom, slim idee!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oei! hier zijn net iets te veel SF films en James Bond films bekeken.
ja, als de laptop aan staat EN op internet is aangesloten, dan kan de KGB, Mossad, BVD, ARP en de VVD in je laptop kijken.
daar kan geen firewall of zelfs IP beveiliging tegenop! zo rond 1 april komen de zilverpapier acties en andere fantasieën weer bovendrijven. prachtig dat er in deze moderne tijd nog mensen zijn die in sprookjes geloven. inderdaad, die geluidjes komen van trafo's, wekkers, etc.
toonfrequent signalen van Eneco hoor je ook in de wekker.
kortom, bzz piep tik-tik, het is er inderdaad, maar nee, het is niet schadelijk. ik kom zojuist van Mars, heb daar lekker in dat Amerikaanse autootje rondgereden, te gek man! gáááff! groeten, Dré
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wel vervelend voor ons dat jullie dat nu hier ronduit blootgeven aan de rest van de wereld. Ik overweeg maatregelen, u bent gewaarschuwd.
Ik denk eerder dat je de laptop niet compleet uitgezet hebt, maar in de "slaapstand" of "stand-by"stand. De laptop kan dan de harde schijf s'nachts gaan ordenen. Dit maakt geluid, ja. Kijk anders maar eens naar je laptopinstellingen in het configuratiescherm. Optie: schijfopruiming, defragmentatie etc. Daarbij, een harde schijf kan je alleen lezen als er stroom opstaat. Anders gaat de leeskop niet voorruit. Straling krijg je in geringe mate van het scherm (magnetische straling). Gevolg > hoofdpijn. Zet dat ding uit of verder van je af als je gaat slapen en vergeet die onzin over defensie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is altijd en overal straling. Wifi, radio, geluid en zelfs licht is straling.

De laptop kun je wel helemaal uitzetten, maar er zit een kleine stroomvoorziening in de laptop die de tijd bijhoudt. Dat bevordert de opstarttijd. Het kan zijn dat je dat hoort.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja alles wat ons omgeeft zorgt voor straling door heel ons lichaam en dus ook door ons hoofd.
Niet enkel defensie is in staat om met gesofisticeerde technologie eender welke gegevens op te halen bij eender wie op Aarde, en ook reeds gedeeltelijk daarbuiten.
Er zijn ook andere 'intelligente levensvormen' die onze systemen controleren en aftappen.
Dat is niets om je zorgen over te maken zolang jij geen extreme hatelijke bedoelingen hebt met anderen.

Het kan best zijn dat jij super gevoelig bent voor zelfs de meest subtiele stralingen (onzichtbare communicatieve interactie van een andere frequentie dan degene waarop wij als mens op herkenbare wijze communiceren) en dat jij signalen opvangt die anderen niet eens bij benadering kunnen horen.

Persoonlijk vind ik dit best boeiend hoor.
Test eens uit tot op welke afstand jouw laptop deze impact op jou heeft.
Leg hem elke nacht een halve meter of een meter verder van je af.

Indien het de kwaliteit van jouw nachtrust verstoort zou ik sowieso aanraden om de laptop buiten jouw kamer op te bergen.
Een goeie nachtrust is onbetaalbaar en ooh zo noodzakelijk voor het behoud van onze levenskwaliteit, toch?

Liefs, Succes en Mega Big Smile van me
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het intelligente leven op aarde is verwaarloosbaar. Laten we hopen dat er buiten de aarde wel intelligent leven te vinden is ;)
Dag, de 'normale' hoogfrequente (schadelijke) straling van Gsm, Wifi, Dect, Umts, Bluetooth, kun je eenvoudig meten. Huur hiervoor een meter op http://www.stralingsmeterhuren.nl .Wanneer het hier om andere frequenties gaat kan het zijn dat je hier gevoelig voor bent. Ben zelf ookwel benieuwd of je deze kan meten.
Groetjes en succes!