Wat is de ideale hoogte om je monitor te plaatsen?

De monitor van je computer, op welke hoogte kun je die het beste plaatsen zodat je geen problemen met je nek en/of rug krijgt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware
11.1K

Het beste antwoord

Een beetje ouderwetse monitor op het plaatje, maar het gaat om het principe. Hangt dus af van je ooghoogte...
Plaatje bij antwoord
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor het duidelijke antwoord

Andere antwoorden (3)

Zodanig dat je ogen iets omlaag kijken.
Maar ook je stoel en bureau moeten goed staan.

Ik zie dat antwoordman al een mooi plaatje heeft toegevoegd.

Ik heb bij de Arbeidsinspectie gewerkt.
Daar kun je een uitgebreide folder aanvragen over beeldschermwerk.

per telefoon: 0800 27 00 00 0 (gratis)
+31 70 333 4444 (vanuit het buitenland)
per fax: 070 - 333 61 61
per post: Postbus 820, 3500 AV Utrecht

Of via het contactformulier op de website.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meest ideale hoogte is dat je iets naar beneden kijkt of er recht tegen aan, maar met je ogen dan op de bovenkant van het beeldscherm. Echter moet je ook een afstand hebben van ongeveer 80 cm van je beeldscherm af. Tenslotte zou ik een goede bureaustoel adviseren. Zie ook mijn geschreven tip van de maand hierover (zie bron).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meest ideale hoogte is welke voor jou prettig VOELT, Voor mij was de instelling zoals op het plaatje van Antwoordman funest voor mijn nek, uiteindelijk bij fysio terecht gekomen en die vertelde mij uit te gaan van wat comfortabel voelt, het duurt even en je moet wel heel goed naar je lichaam luisteren maar voor mij was dat echt DE oplossing.