Hoe kan ik een draadloze verbinding maken tussen een kabelmodem en een of meerdere TV's?

Een aantal HD-TV zenders komen vervormd door en de ISP (Telenet) stelde voor de coaxiale kabels te vervangen door UTP kabels. Dit blijkt praktisch niet mogelijk te zijn, daarom had ik aan een draadloze oplossing gedacht. Hoe krijg ik dat voor mekaar? Dank voor je hulp.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat bedoel je met vervormd?
capthavoc
11 jaar geleden
ik begrijp dat je in Belgie woont ? is telenet glasvezel ? of gewoon kabel ?
het is wel duidelijk dat je voor meerdere tv dus ook meerdere
digicorder moet hebben ? heb je die
vervormd je beeld op 1 TV ?
of alleen op de 2de tv of alleen als beide TV aan zijn ? normaal is een hdmi kabel van je digicorder naar TV
daar heeft coax niet zoveel mee uit te staan Er schijnt wel een 3de coax punt op je inkomende aansluitpunt te zijn (bedoeld voor extra digicorder ?)
bedoelen ze dat misschien ?

Het beste antwoord

De helpdesk van Telenet stelt niet veel voor, ik heb daar ook al info gekregen die totaal onjuist was.

Hun kabel komt binnen op een coaxkabelverdeler.

Een coax gaat naar de modem, die dan met UTP kabel voor het data (Telefoons en PC) gedeelte zorgt of met een wifi modem voor de draadloze verbinding naar uw PC.
Een tweede UTP moet aan uw Digibox of Digicorder aangesloten worden voor de extra diensten.

De tweede coax gaat naar uw Digibox of Digicorder en vandaar met een scart of HDMI kabel naar de TV.

Evt een derde coax naar een 2e box voor een 2e TV.

Alle bovengenoemde elementen kunnen vervorming veroorzaken van uw TV signaal.

U kan zelf eerst eens de scart kabel verwisselen of vervangen door een HDMI welke véél betere kwaliteit oplevert. Dit valt onder uw verantwoordelijkheid en als u daarvoor een technieker laat komen kost het u geld want niets is gratis bij Telenet.
Vanaf de inkomende kabel tot en met de Digibox of Digicorder is voor Telenet.

Zie blz 16 De Telenet aansluiting van bijgevoegde link.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Niet, net zoals UTP kabel is dat totale onzin.