Op mijn vaste pc doet het internet het opeens niet meer de internet kabel hoort te knipperen Maar doet ie niet weet iemand hoe ik het kan maken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als de kabel zelf knippert is er toch iets raars aan de hand dus ik denk dat je over je modem praat. Heb je al overwogen om je provider te bellen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of de netwerk aansluiting van de pc... een kabel gaat niet zo heel snel kapot, al is het maar omdat je er doorgaans niet vaak aan zit. Iig zou ik beginnen bij het modem en dan een evt. router controleren. Dat zijn toch doorgaans de eerste dingen die kapot gaan. Zo ze al kapot zijn. Het blijft me verbazen hoeveel mensen niet eens op het idee komen om het modem te resetten.

Het beste antwoord

Er kunnen verschillende dingen mis zijn b.v. is misschien je computer even verschoven opgetild enz dan kan je netwerkkaart los zitten even je pc open schroeven en het kaartje vast drukken. is het lipje van het stekkertje misschien lam dan even een beetje uitvouwen en als dat niet werkt er iets bij stekken waardoor de stekker goed contact blijft maken. Het kan ook zijn dat er iets is gebeurt met je modem als je die gebruikt van upc of ziggo dan de modem een minuut of tien uitzetten en daarna weer aan dan krijg je weer een nieuw programma in je modem en vind deze jou computer weer.

Heb je er een router tussen zitten dan trek je om te kijken of de verbinding goed is tussen jou router en jou pc de kabel die uit je modem naar de router er even uit en die stop je direct in je pc dan moet er signaal zijn.

Dit vond ik verder op internet

Als je een netwerkkabel tussen UPC modem en PC hebt, brandt het lampje van de netwerkkaart dan ook?
Zet anders het UPC modem eens meer dan 30 seconden uit.
Zet je PC ook uit. Dan het modem weer aan zetten en na enige tijd je PC ook weer aan zetten.
Als de IP instellingen op "automatisch" staan zou het zo moeten lukken.

Hoop dat je hier wat mee kunt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed

Andere antwoorden (1)

Probeer de kabel eens uit op een andere computer. Als dat ook niet werkt, dan is de kabel kapot.