Accu van mijn laptop doet het niet meer. Hoe fix ik het?

Het merk van de accu is Conceptronic. Je kunt de voltage automatisch instellen. Het begint bij 12, 16, 18, etc. Maar sinds een hele tijd heeft hij kuren en nu blijft hij op 12 staan terwijl mijn laptop 18 volt nodig heeft.

Op de gebruiksaanwijzing staat dat je het in de stopcontact stop en binnen 30 de voltage moet instellen. Ik heb van alles geprobeerd. Niets lijkt te werken...

Heeft iemand hier ervaring mee of weet een trucje voor deze accu?
Wil graag op mijn laptop verder werken.

Zie bron voor afbeelding.

Toegevoegd na 54 seconden:
Handmatig instellen moest het zijn. ;)

Toegevoegd na 1 minuut:
Binnen 30 seconden*
Excuses voor de rare zinnen.

Toegevoegd na 5 uur:
Ik weet hoe dat ding werkt en dat met dat 30 seconden gedoe bedoelde ik ook zoals jullie het zeggen. Het probleem is dat als ik het knopje indruk, hij alsnog op 12 blijft staan.
En dan heb ik m nog niet eens aangesloten aan de laptop.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (3)

Dit is geen accu maar een 220V adapter. Ik vond het al vreemd die spanningswaarden.

Goed. Je zult inderdaad de spanning op 18 V moeten zetten. Kennelijk gaat dit met een knop die je meerdere keren moet indrukken?

Je leest de handleiding verkeerd. Als je 30sec de knop niet gebruikt dat wordt die waarde vastgezet.

Dus de adapter niet aansluiten op de laptop en dan met de knop de spanning selecteren. Dan 30 sec wachten totdat die waarde vaststaat.

Dan kan je de laptop aansluiten.

Toegevoegd na 2 minuten:
En anders maar terug naar de winkel en ze het daar laten voordoen.

Toegevoegd na 5 uur:
Misschien moet die knop wat harder worden ingedrukt. Hoor je echt een 'klik'?

Ga anders maar terug naar de winkel en laat ze het dan maar voordoen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mag ik hier voor de duidelijkheid iets aan toevoegen?
gdanonym zegt:
"Dus de adapter niet aansluiten op de laptop en dan met de knop de spanning selecteren. Dan 30 sec wachten totdat die waarde vaststaat"

Zou ik aan toe voegen:
"Dus de adapter niet aansluiten op de laptop en eerst met de knop de spanning selecteren. Dan binnen 30 sec de lader op de laptop aansluiten. Dan 30 sec wachten zodat die waarde vaststaat"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, slecht advies. Als die waarde niet vaststaat heeft hij een 'verkeerde' waarde. Dus daarvan kan de laptop stuk gaan.
Ik had het probleem ook.
Misschien zit dat ene "ding", waar je die in de laptop moet instoppen, een beetje los. Dan werkt hij namelijk niet meer. Tenminste dat had ik of hij is al oud. (hoelang heb jij je laptop al eigenlijk?)