als ik een nieuwe laptop wil aankopen om snelle internetverbinding te krijgen, waarop moet ik dan letten?

er zijn momenteel laptops te kopen voor ongeveer 250 euro o.a. van ASUS en zo. ik heb alleen een laptop nodig om te internetten en liefst op een aanvaardbare snelheid.
al die andere toeters en bellen en grote opslag heb ik niet nodig dus waarop moet ik letten?
enkel de snelheid van de processor of de grootte van het geheugen dat erop geinstalleerd staat of moet ik nog op iets anders letten?
graag dank voor de hulp.

6 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Laptops onder de 350 eu zou je weleens spijt van kunnen krijgen. Op elk onderdeel is dan extreem bezuinigd. Mijn zus kocht zo'n supergoedkoop ding, mijn PC uit 2006 was stukken vlotter.
paulus811
6 jaar geleden
Snelste wifi is theoretisch via de AC standaard, dat moet je laptop en router dan wel ondersteunen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als je echt belang hecht aan snel en betrouwbaar internet dan zou ik Wi-Fi zelfs links laten liggen en gewoon een netwerkkabel gebruiken. Pas er dus op dat je laptop een netwerkaansluiting (RJ-45) van 1Gbit heeft. Niet alle laptops hebben nog een stekkeraansluiting.

Het beste antwoord

Op de laptop zelf hoef je alleen te letten op de snelheid van de processor. Daarnaast is je uiteindelijke snelheid nog wel afhankelijk van andere factoren, o.a. wat de snelheid is die je provider aanbiedt, de drukte op dat netwerk, hoe je verbonden bent (via een UTP-kabel bereik je over het algemeen een hogere snelheid), en als je wifi gebruikt, welke andere gebruikers er op een zeker moment in je huis (op hetzelfde netwerk) actief zijn en de afstand tot je modem.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
samaiphon
6 jaar geleden
niet helemaal wat ik nodig had maar toch voldoende als antwoord