Is het bij elk toetsenbord mogelijk om de toetsen eraf te halen zonder het te beschadigen?

Zodat je ze er later (na het schoonmaken) dus weer gewoon op kan zetten...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
5.1K

Het beste antwoord

Is mogelijk bij elke type toetsenbord. Het probleem is alleen het in zoals eerder al gezegd het fragiele klik systemen zijn. Vanaf de ene kan afwippen werkt, maar vanaf de andere kant beschadig je het veer systeem. Dit is in het geval van een laptop toetsenbord. Een gewoon toetsbord zijn vaak gewoon hoesjes. Probeer eerst eens een toets die je niet vaak gebruikt.

Toegevoegd na 5 uur:
Ik ben achter een soort gel gekomen wat je over je toetsenbord kan drukken. Doordat je de gel doordruk zet de gel onder de toetsen weer op zodat het vuil erachter blijft plakken. Hierdoor hoef je geen toetsen te verwijderen! Helemaal vergeten dat ik dat had!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een goede tip! Bedankt! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die gel ga ik zeker bestellen, bedankt!

Andere antwoorden (5)

Dit kan, maar je moet heel secuur te werk gaan.

Ik zou het niet doen als ik jou was. Het losmaken van de toetsen is geen probleem maar het vervolgens weer goed te krijgen is een hel.

Mocht je het toch willen doen maar dan eerst een foto van je toetsenbord zodat je weet waar alles weer hoort :)

Voorkomen is echter beter dan schoonmaken. Zorg voor schermdoekjes zodat je de buitenkant van je toetenbord schoon kan houden. En verder eet en drink niet in de buurt van het toetsenbord er zitten zo kruimels in. Wat je wel nog kunt doen is het toetsenbord op zijn kop houden en schudden maar, de meeste kruimels komen er wel uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met het toetsenbord van een desktop is dat wel mogelijk,maar al moeilijk. Met een laptop,zou ik me er niet aan wagen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt proberen om ze er af te wippen maar of alles later weer goed komt is nog de vraag !
Je kunt beter het eerst proberen met een klein borsteltje op de stofzuiger .
En daarna met een vochtige doek nawrijven .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In principe is het altijd mogelijk, maar je moet heel veel geduld hebben en niet snel zenuwachtig worden. Zelf heb ik het diverse keren gedaan en van de 5 keer dat ik het gedaan heb, heb ik daarna 3 keer een nieuw toetsenbord moeten kopen. Tegenwoordig doe ik het niet meer en heb me voorgenomen om de 2 jaar een nieuw toetsenbord te halen. Tussendoor maak ik het schoon door er een hogedruk spuit op te zetten. Werkt fantastisch.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord!
Het gaat om mijn laptop, daar zal ik maar geen hogedrukspuit opzetten, hihi.
Er kan veel maar of het altijd het gewenste resultaat oplevert vraag ik me af. Ik heb dit een keer gedaan, bij de laatste toets "vloog" het veertje weg en ik kon dus alsnog een ander toetsenbord kopen. Nu maak ik het toetsenbord schoon met een doekje waar een beetje sop in zit(voor het schoonmaken ff ondersteboven houden en een beetje schudden) Er zijn ook allerlei schoonmaak middeltjes in de omloop om speciaal de computer en aanverwante artikelen schoon te houden. Mijn ervaring is dat een niet agressie sopje net zeker zo goed doet en veel goedkoper is