Harde schijf van laptop is vol, wat nu?

betreft een laptopje met 32GB, en als ik kijk bij eigenschappen staat er: 10 MB beschikbaar, of soms zelf 0… schijfopruiming al geprobeerd, en er staan ook geen grote bestanden op volgens mij

7 jaar geleden
in: Hardware
2K
ronron1212
7 jaar geleden
Is wel een oude dan?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Weet je zeker dat er niet nog een partitie is met meer ruimte?
Anders zou je eens in de programma's/software (via configuratiemenu) moeten kijken of je wat overbodige programma's kunt verwijderen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wat zijn de overige specs? Windows XP, pentium 4? 512MB RAM? Zoiets?
BarendV
7 jaar geleden
Merk en type?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Geef eens een link of exacte typenr.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bij sommige laptops is het mogelijk om een sd kaart erin te steken. Misschien is dat wat?

Het beste antwoord

Je kunt een schijfdefragmentatie proberen? Of als het echt moet kun je de fabrieksinstellingen toepassen....
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat klinkt als een vrij oude laptop, maar als hij nog voldoet kan het de moeite waard zijn om er een nieuwe hardeschijf in te (laten) plaatsen.
Als je niet weet hoe: laat het dan doen. Je kunt erg makkelijk dingen stuk maken als je niet weet hoe je dit moet doen. Dit kan gewoon bij de lokale computerzaak in je woonplaats, zij kunnen dan ook zorgen dat alles van de oude hardeschijf wordt overgezet naar de nieuwe.
Als de computer toch al niet meer zo goed voldoet, dan kan het de moeite waard zijn om een nieuwe te kopen. Je hebt waarschijnlijk geen heel dure laptop nodig, dus voor ongeveer 300 euro kun je al een nieuwe hebben. Hou die kosten ook in gedachten als je zou kijken naar de eerste optie, want dat kan -in het geval van laten doen- best prijzig zijn.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
bolt77
7 jaar geleden
nee, geen oude laptop, nog geen 2 jaar oud, het is zo’n mini laptopje van HP; de harde schijf kan niet verwijderd of vervangen worden zei helpdesk van HP
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat kan altijd, iedere hardeschijf is te vervangen
Waarschijnlijk voldoet ook deze laptop aan de vuistregel dat 20 procent van de bestanden 80 procent van de ruimte opslokt. Welke bestanden dat zijn, achterhaal je heel snel met WinDirStat. Het programma toont bovendien op zeer overzichtelijke wijze welke soorten bestanden (rar, avi, pdf, enzovoort) zo veel ruimte in beslag nemen. Vanuit het programma kun je desgewenst direct naar de juiste map in Verkenner, waar je eventueel ruimtevreters kunt opruimen.

Alternatieven: SpaceSniffer of SpaceMonger.
http://windowsreport.com/best-disk-space-analyzer-windows/
SimonV
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+ zojuist gedownload, mooi zo'n overzicht
Je kunt ook Windows opnieuw installeren. Dan is de harde schijf helemaal schoon (op Windows na).
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
bolt77
7 jaar geleden
dat adviseerde mijn computerman ook uiteindelijk
koop een geheugenkaartje.(kort antwoord:))
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
bolt77
7 jaar geleden
zit er reeds in, alleen Windows updates gaan blijkbaar altijd naar de C schijf
3 opties:
1. Extra geheugen laten installeren;
2. Externe hardeschijf kopen en daar bestanden op overzetten;
3. Nieuwe laptop met meer geheugen.