Mijn computer van #Dell heeft het begeven :(, drukte hem gister uit in alle haast met de ronde uitknop en nu gaat hij niet meer aan... :'( Help?

Ik drukte mijn computer in alle haast uit op de ronde knop op de computer. toen ik thuis kwam en opnieuw op deze knop zette om hem aan te doen gebeurde er niets?

er hoort altijd een licht groen lichtje uit te komen, maar nu kan ik drukken tot ik een ons weeg maar krijg ik alleen af en toe een oranje flits bij het knopje.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
1.7K

Het beste antwoord

hoi xJensz,

tsja, 'grote ronde knop' en ik heb geen Dell computer.
ik heb een grote vierkante knop. botweg uitzetten vindt een computer niet leuk, maar als de netspanning uitvalt, heb je eigenlijk een vergelijkbare situatie. de PC mag er niet kapot van gaan.

als je de PC aan zet, gaat de voedingsventilator dan draaien?
zo ja, dan is de knop nog in orde, kijk dan eens naar de zekering van de voeding.
let op, als je hem open maakt, er kan nog spanning op de elco's staan. bij een schakelende voeding is dat niet vreemd.

geen ventilator? dan is de knop zelf aan vervanging toe.

is de knop onderdeel van softwarestart, dan staat de computer onder spanning, (dus ook als hij uit staat)
op het moederbord brand er dan een opvallend grote LED.
dat is gedaan om aan te geven dat er spanning op het apparaat staat, een waarschuwingslampje, verder niet.
brand dat lampje, dan is de spanning oké

geen led? dan rest nog even met de universeelmeter de diverse spanningspunten te meten.
de simpelste manier is de 5V en 12V te controleren er is vast nog wel een niet gebruikte diskdrive connector, de middelste twee zwarte draden zijn massa, de ene draad heeft 12V de andere 5V als dat aanwezig is, dan zou de computer zelf wel eens kapot kunnen zijn.

kortom, 'doet het niet' is een zeer breed verhaal, kan van alles zijn. hoeft niets (kan wel) te maken te hebben met het uitschakelen van een knop, ook als het een grote ronde knop is.

veel suc6
groeten, Dré
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

haal de stekker uit het stopcontact,en hou daarna de aan/uit knop 30sec ingedrukt
hierdoor loopt alle restspanning weg
doe de stekker er weer in en probeer het

succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kans is groot dat je kortsluiting hebt.
Controleer je usb poorten eens of ze vies zijn of dat je ergens gebogen pinnetjes hebt die elkaar raken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit kan de oorzaak zijn. Probeer ze eens recht te krijgen ( met de stroom er af) en kijk eens wat hij dan doet. Het zou ook nog een batterij probleem kunnen zijn. Haal de batterij er eens uit en sluit hem dan eens rechtstreeks op stroom aan. Eerst de pinnetjes recht krijgen is mijn advies
Als het een laptop betreft, dan is misschien de batterij kapot. Probeer eens op te starten met de laptop aan de netspanning en met de accu eruit gehaald. Vaak werkt het dan wel, omdat de accu's van binnen kunnen kortsluiten als ze kapot gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oke het eerste wat mij opvalt i"drukte hem gister uit in alle haast met de ronde uitknop"

Ik denk dat je te hard op het knopje gedrukt hebt.

probeer je voorkant er even af te halen kan je er vaak zo aftrekken. of moet je kast even openschroeven en kan zitten er wel lipjes die de voorkant vasthoud.effe losklikken.en druk dan nog eens.
Kijk direct even of je iets ziet.druk knopje scheef etc.

Laat het maar horen als je wat hebt.