Kan ik met de laptop: Acer Aspire 7520G photoshop gebruiken?

Goedemiddag,

Ik heb voor mijn studie een laptop nodig waar ik photoshop op kan gebruiken en natuurlijk gewoon op moet kunnen internetten. Zou de Acer Aspire 7520G dat aankunnen?

Groetjes,
Joe

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Om photoshop goed te kunnen draaien is het verstandig om een flinke hoeveelheid RAM geheugen tot je beschikking te hebben. Waar 4GB voorheen tot de "top of the range" modellen behoorde, is 4GB tegenwoordig meer een instapmodel dan eentje waar je wat meer mee kunt.

Om goed met Photoshop te kunnen werken is het verstandig een 17 inch scherm tot je beschikking te hebben. 15,6 inch gaat ook nog wel, maar ik zou niet veel kleiner gaan.

De Acer Aspire 7520G is een wat oudere laptop en daartoe ook niet meer in staat om mee te komen met de huidige generatie laptops. Hij beschikt niet over een SSD opslaggeheugen en heeft een tamelijk zwakke processor.
Dat neemt niet weg dat de laptop in staat is om Photoshop te draaien, enkel, het zal allemaal niet zo soepel gaan en tevens vraag ik me af hoe lang hij het nog gaat volhouden. Deze Acer is namelijk minimaal 6-7, maar meer waarschijnlijk 8 jaar oud wat betekent dat de processor op dit moment flink aan het vertragen is. Daarnaast is deze generatie accu's niet in staat om het lang vol te houden, tenzij je een nieuwe koopt.

Persoonlijk denk ik, als je het kunt betalen, dat je er beter aan doet om een nieuwe laptop te kopen met minimaal 8GB ramgeheugen, een processor die vergelijkbaar is met een i3 of beter en een mooie SSD van ten minste 128 GB.

Binnen de instapmodellen kom je dan al snel uit op, bijvoorbeeld de HP 15-BA071ND, prima laptop, enkel is deze wel 15,6 inch. Maar vrijwel elk merk kent een instapmodelletje dat met deze specificaties te verkrijgen is voor zo'n 400-500 euro. Houd er wel rekening mee, je hebt dan geen "top of the range" model en na enkele jaren zul je al merken dat hij flink wat langzamer wordt.

Mocht je goed advies willen, dan adviseer ik je om naar een degelijke computerwinkel te gaan en niet zozeer de plaatselijke BCC of Mediamarkt. De meeste verkopers die daar rondlopen weten zeker wel wat van computers maar een winkel als Paradigit heeft vaak medewerkers die er toch nét wat meer van weten en jou kunnen helpen met meer specifieke vragen.