Hoeveel procent extra performance krijg je ongeveer in crossfire? (AMD Radeon HD 7970)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga je een nieuw systeem bestellen, of je systeem uitbreiden. Je hebt namelijk een flinke voeding met 4x 6+2pins PCI-e aansluitingen nodig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik stel een nieuwe pc samen, met een 550W XFX Pro, maar ik twijfel er aan om twee GPUs te bestellen voor extra performance. Echter kan ik ook over twee jaar een nieuwe kaart bestellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is helemaal geen voeding om 7970x2 te gaan draaien. Je zal dan echt een 700w+ met 2x 6+2pins en 2x 6pins PCi-e moeten hebben. Met die voeding kan je maar een kaart voeden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ik je wat mag adviseren. Ga lekker voor een 7970. Koop over 1,5 jaar een nieuwe kaart en je kan weer tijden vooruit. Koop wel een voeding met 2x8+2x6 dan kan je altijd nog CF gaan draaien. http://xfxforce.com/en-us/Products/Power-Supply/XFX/Pro-Series/ProSeries-750W-PSU/750W-XXX-Edition-Semi-Modular-Silver.aspx (4x 6+2) 6+2 of 6 pins is de stroomaansluiting die op een video kaart zit. Met 4x6+2 kan je twee zware kaarten aansluiten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Thanks :)

Het beste antwoord

Hoi Yss,

Volgens Hardware Heaven zo'n 92%, zie link met bechmarks plus testen met een aantal games.

Daryl van Kieskeurig.nl
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Thank you