Kan ik gebruikte RAM toevoegen aan een andere PC met RAM

ik vroeg me af of dit zomaar kan

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (3)

Ja en Nee, als het een pc is waar het zelfde type ram in past, is het geen probleem, echter meestal zijn nieuwere pc's voorzien van een nieuwer type memorie slot en zal de oude niet passen.

Toegevoegd na 1 uur:
Hoe kan je checken of de geheugen bankjes in beide pc's passen?
Volg de bron:
Als je op deze site zit, zie midden in de optie "Voer de scan uit" doe dit en je krijgt precies te zien wat er in je pc zit, doe dit voor beide pc's en je weet of ze uitwisselbaar zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In principe wel. Maar het hangt wel af van het type RAM (DDR2 en DDR3 zijn bijv. niet te combineren), en om wat voor computer (moederbord) het gaat. Sommige toevoegingen ga je niets van merken.

Kortom, geef even aan om wat voor computer het nu gaat en wat er nu aan RAM in zit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zijn DDR en DDR3 compatibel
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ok spijtig maar toch bedankt
Het werkt alleen als die RAM evenveel pins heeft,evenveel volt heeft, dezelfde geheugenbus, non ECC of wel ECC is, etc.. Ik zou aanraden om even op interngegeugen.nl te kijken en de test te doen. Het ligt er ook aan of er nog ruimte in het moederbord voor meer RAM geheugen is.