Kan een wifi versterker of repeater het wifisignaal in een hotel versterken?

net zoals velen, wil ik het liefst op mijn hotelkamer kunnen internetten. Kan ik met een wifiversterker/repeater het wifisignaal voldoende versterken hiervoor?
vorig jaar zaten we toevallig in een kamer dicht bij de lounge en konden dus vaak, niet altijd, gewoon internetten. Met een wifiversterker zou het toen helemaal goed zijn gegaan, denk ik.
Welke ander opties zijn er, zónder dat ik extra gegevens of diensten van de hoteleigenaar nodig heb, want ik voorzie al dat men moeilijk gaat doen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
3.4K
tinus1969
9 jaar geleden
Boek een hotel met wifi op je kamer.
paulus811
9 jaar geleden
tinus, dan ben je niet verzekerd van werkend internet. Internet is vaak een sluitpost voor een hotel en werkt soms alleen in de buurt van de router en dan alleen nog als het niet druk is.
paulus811
9 jaar geleden
njongogos, bood het hotel wifi aan? Dan begrijp ik niet waarom ze moeilijk zouden doen. Of zat je op het signaal dat alleen voor het hotel was bedoeld? Dan heb je mazzel dat het niet beveiligd was.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
paulus811, ach...hotels, de mensen achter de receptie, zijn niet altijd flexibel...en zeker niet als ze de Engelse taal niet helemaal beheersen, en niet te vergeten het gaat dan ook om technische zaken....
op je vraag: vorig zat ik in een hotel met wifi aanbod rondom de lounge, je krijgt op aanvraang dan de code en hebt dan ingang tot het netwerk. zoals gezegd op de kamer konden we wifisignaal ook vaak ontvangen, dat was geluk.
paulus811
9 jaar geleden
njongogs, ik ken het probleem. Internet is aangelegd door een extern bedrijf en als het niet werkt snap de receptie er niets van. Vaak is bezuinigd op de hardware, waardoor het signaal niet in alle kamers goed genoeg is en is het niet berekend op een vol hotel.

Antwoorden (3)

Een repeater zou je tussen de bron en jou in moeten zetten; dat lijkt me geen optie. Je zou een richtantenne (directional antenna) kunnen kopen/improviseren. Die richt je dan op het dichstbijzijnde accesspoint.
Je schijnt het te kunnen improviseren door een metalen schotel achter je antenne (die dus zit in je laptop, tablet, telefoon, etc.) te maken, zoals de schotel van een schotelantenne.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik maak al jaren gebruik van de Alfa Network Awus036H dit is een extreme 5dbi wifi adapter (via usb) die het mogelijk maakt een wifi verbinding van 200 meter of verder op te pakken

besteld heb ik ze voor ons allemaal op cdrwinkel.com

Toegevoegd na 1 minuut:
ik gebruik hem trouwens vaak op de camping's of andere vakanties
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
thx! qua kosten op zich wel redelijk, als t maar gegarandeerd werkt! Bij gebruik hiervan heb ik alleen, zoals altijd bij een hotel, alleen het codewoord nodig? en geen ander gegevens van het hotel? Welke versie gebruik je? 1000 of 2000 mW?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik gebruik de Alfa Network Awus036h 1000mW
en de Alfa Network Awus036nhr --> deze werkt namelijk met de mac
Een repeater heeft m.i. sowieso al weinig zin aangezien het het signaal 2 keer moet verwerken en zo de snelheid met de helft doet afnemen.

Bovendien zijn de meeste repeaters erg duur. Er bestaat nochtans een hele goedkope versterker: zet een reflecterend materiaal achter je laptop of smartphone. Zo komen alle signalen van en naar de router 2 keer bij de laptop en versterkt dit je signaal bijna 2 keer.