Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is een Multi-GPU?

Ik heb zelf een GTX 850M met een Intel 4600. Is dat een Multi-GPU?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Als je deze definitie aanhoudt:
http://www.pcmag.com/encyclopedia/term/55924/multi-gpu
(2 of meer GPU's die samenwerken om meer grafische kracht tot je beschikking te hebben) niet echt*. SLI en Crossfire (dus twee "gelijke" kaarten die voor idealiter 2x zoveel grafische kracht zorgen.

Ik zat te twijfelen wat er mee bedoeld werd, wat jij bedoelt had ook gekund, maar dat wordt meestal als switchable graphics aangeduid.

*Er is geloof ik wel een mogelijkheid om met speciale software de Intel HD GPU te laten werken tijdens games als de Nvidia bezig is. Ah Virtu MVP, deze neemt dan specifieke taken van de GPU over. V-Sync bijvoorbeeld. Werkt overigens niet op alle moederborden.

Toegevoegd na 1 minuut:
PC's met SLI of Crossfire (dus twee of meer "gelijke" kaarten die voor idealiter 2x/3x/4x zoveel grafische kracht zorgen) worden als Multi GPU systemen aangeduid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij de tweede toegevoegde kaart krijg je ongeveer 40% van de prestatie van deze erbij, bij de derde toegevoegde kaart krijg je ongeveer 20% van de prestatie van deze erbij, bij de vierde is dit nog maar 5%
Drie kaarten is nog nuttig, vier kaarten is zonde van je geld
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding