Welke van deze 3 processors is het best.AMD Sempron,AMD Athlon,AMD Turion.Welke doet het het best, gaat het snelt?

Toegevoegd na 31 minuten:
Welke kan ik het beste gebruiken voor een laptop met GTA4 en FSX?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (3)

Turion: ontworpen voor de mobiele markt.
Sempron: low-end range.
Athlon: dat was dacht ik de main consumer line.

Meer info:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_microprocessors#AMD
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik baseer deze gegevens op de laptopmarkt.
Voor desktops (normale pc's) moet je 1 en 2 omwisselen doordat de techniek met athlons verders is gegaan dan de laptop versie.

3. Sempron is de tegenhanger voor de low budget processoren van Intel Celeron.

2. Athlon is de bekendste en gaat al heel wat jaren mee, maar deze is niet stilgestaan in zijn tijd, maar wordt steeds verder en verder door ontwikkeld onder nagenoegd dezelfde naam. Het gaat hier dan om de 64 X2/X3/X4 zie dit als directe concurrenten voor de Intel Core2duo

1. Turion is gemaakt voor de laptopmarkt het is eigenlijk de mobiele versie voor de AMD Athlon. Deze staat op nr1 doordat deze energiezuinig en sneller is dan de Athlon processors in laptops.

Let bij de aankoop goed op de typenummers/snelheden die worden aangegeven. Een klein verschil in de benaming van de processor kan een groot verschil zijn in snelheid bij spellen. Voor internet en kleine spelletjes maakt het vaak niet zo heel erg veel uit welke processor je hebt.

De absolute top op het gebied van laptop processors is de Turion Neo/Ultra X2 versie

De absolute top in desktop computers is de AMD Phenom

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik zie zojuist je toevoeging, maar met een Core2duo (T7500) kun je GTA4 al prima spelen op een laptop.
Ik bezit zelf namelijk een XPS van Dell uit 02-2008 icm een Nvidia 8600 GT

Als je wilt gamen, koop dus nooit !!! een Sempron.
Ik kan het niet met zekeheid zeggen, maar waarschijnlijk ben je beter af met de snelste Turion dan met de snelste Atholon in de laptopmarkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Persoonlijk zou ik voor Athlon gaan. Sempron is sowieso niet sneller. Bij turion en athlon gaat het om het type.