Iedere keer moet de draadloze netwerkadapter opnieuw ingesteld worden,wat is er mis?

Heb in mijn woonkamer wifi, en om de een of andere reden moet er na iedere slaapstand,of na opnieuw opstarten de adapter via probleem oplossing opnieuw opgestart worden.

Iemand enig idee waar ik het probleem moet zoeken?
Het gaat hier om de Asus N53s

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
4.6K

Antwoorden (3)

Je zou eens kunnen proberen je laptop een vast (statisch) IP adres te geven. Zie hier voor uitleg: http://www.snelrennen.nl/ip/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat je even onder energiebeheer moet kijken
Waarschijnlijk wordt je draadloze netwerkkaart van de stroom afgesloten ?
op het moment dat hij in slaapstand gaat
Waarschijnlijk staat je laptop dan op een " te" zuinige spaarstand ?

Als je dan weer opstart dan moet je de kaart handigmatig weer aan zetten ?
capthavoc
11 jaar geleden
capthavoc
11 jaar geleden
dus telkens het ip adres vernieuwen helpt ?
probeer dit eens in apparatenbeheer
verwijder de draadloze netwerk kaart
en start opnieuw op
de driverwordt dan opnieuw gevonden en geinstalleerd
verbindt opnieuw met je netwerk vul het WW weer in
kijk of je internet hebt
en probeer dan eens een tijdje gewoon te werken
en sluit af of slaapstand enzo en zie of dat helpt ?
je zou even moeten kijken welke services betrokken zijn bij het de draadloze ontvangst. Ik geloof dat het de Wireless Zero Configuration is. Die service staat waarschijnlijk op handmatig of uit in plaats van automatisch. Services vind je bij apparaatbeheer. Succes