Wat is een goede budget grafische kaart?

ik ben op zoek naar een budget grafische kaart, dit zijn mijn comuter specifiacties:
processor: intel 4th i5 4460 3,2ghz
2x 4gb ram geheugen
240v power supply
grafische kaart: amd radeon r7 200 serie.
ik zou graag willen weten wat een goede budget kaart is rond de 100-130 euro.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
https://www.youtube.com/watch?v=Pi83biaquVE
r7 360
GTX 750ti
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Denk dat info zoals, welk moederbord zit er in, ook handig is. ;)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
het enige wat ik van mijn moederbord kan vinden is dat het een lenovo sharbay is... :S
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bij een grafische kaart eigenlijk niet, zeker als er al een inzit. Videokaarten gebruiken al jaren "PCIe x16" en de i5 4460 geeft al aan dat het een "nieuw" mobo is. Mijn Core2Duo-mobo uit 2006 kan nog steeds de nieuwste kaarten huisvesten. Het zal niet zinvol zijn bij de zwaardere modellen maar het past nog steeds. Wat belangrijker is, is de voeding, die is licht maar met 750 of 360 zal dat best gaan. Als je ooit zwaarder zou willen moet je OOK de voeding vervangen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
oke dus 240w is voor nu wel genoeg als ik bijvoorbeeld de GeForce GTX 750 Ti neem?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als het een "A-merk"-voeding is die ook echt haalt wat ie zegt en je gaat niet de boel overklokken zal het allemaal prima gaan. Weet je het merk? Of heb je ooit de goedkoopste (merkloze) voeding mogelijk gekocht?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat je ook even na moet kijken is welke grafisce kaart er nu in zit. Als er al een R7 260 inzit dan ga je amper sneller worden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ah kijk ik heb nog wat beters: http://tweakers.net/categorie/49/videokaarten/producten/#filter:RYtBCoMwEEXv8tcpxOycAwhduHJZughxkClBw0RKqeTuRgTdfHiP_zYsOrJ2wnEEIal8Mswph0XX6nwOl0kcnvX3aAySn3iQP4Maa81RBu79D-RulBlUIdesk7iyZtAG5479-gh6obW2xbuUsgM Die doet het echt leuk in de benchmarks, en een 4GB-versie ten op zichte van een 2GB-versie zal niet echt het verschil maken. Die 2 euro+verzendkosten dat het meer dan 130 euro kost ben je zo vergeten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
hey! sorry voor het lange wachten, ik heb me kast ff open getrokken en ik heb deze voeding http://www.ctsestore.com/ibm-lenovo-thinkcentre-280w-power-supply-fsp280-40epa-54y8851-3212-tower
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ik heb even me computer kast opengetrokken en ik heb een voeding van 280watt en van het merk fsp 280-40epa.
Wat voor videokaart ik momenteel heb weet ik niet, speccy geeft aan dat het een AMD Radeon R7 200 Series is maar wat voor type is onbekend, ook als ik de videokaart bekijk zie ik nergens een type of naam op staan ook is de video kaart wit.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Lange wachten? :D Gebeurt hier vaak zat dat iemand nooit of pas na dagen reageert. Hoe zit dat eigenlijk met die kast? Is die wel een beetje groot? De videokaart die er nu inzit, is dat wel een hoog model, of is het zo'n mini of microtower? Want anders zit je wellicht nog met hoogte van de kaar of de lengte.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
het is een grote normale kast, niet van die slimline kasjes. ik heb foto's gemaakt van de grafische kaart en er staat nergens een type op of iets. die er nu inzit is gewoon en klein grafische kaart die een pci slot inneemt en met een fannetje

Antwoorden (1)

dit zijn een aantal redelijke kaarten voor die prijsklasse

1.
https://www.alternate.nl/EVGA/GeForce-GTX-750-Ti-SC-(02G-P4-3753-KR)-Grafische-kaart/html/product/1123687
2.
https://www.alternate.nl/ASUS/GTX750TI-OC-2GD5-Grafische-kaart/html/product/1122147?
3.
https://www.alternate.nl/MSI/N740-2GD3-Grafische-kaart/html/product/1166879?tk=7&lk=937
4.
https://www.alternate.nl/XFX/Radeon-R7-360-Double-Dissipation-(R7-360P-2DF5)-Grafische-kaart/html/product/1208786?tk=7&lk=9364

succes
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
heel erg bedankt !
sommige videokaarten hebben bijvoorbeeld 400w power supply nodig, gaat dat dan werken met maar 240v?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Die waardes die fabrikanten opgeven zijn de waardes voor het hele systeem en dan met een enorme marge. Ik heb een 600watt voeding gekocht maar met een gtx770 haalde ik maar met moeite 400w. Oh ik lees nu pas dat V zegt, dat is Volt, alles is 240v. Je moet even het aantal Watt nakijken.