Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zou ik nog kunnen proberen bij een hardnekkige papierstoring-melding door een Canon Pixma MP160?

Mijn inkjetprinter is ineens spontaan hardnekkig “papierstoring” gaan melden, en dat ik die moet verhelpen door het vastgelopen papier te verwijderen. Hij wil, totdat-ie denkt dat ik het verholpen heb, verder niets meer printen, maar er is de laatste tijd geen enkele keer iets fout gegaan met het papier, en ik kan er ook nergens iets in vinden.
Ik heb met een klein lampje overal gekeken, en alle hoekjes en gaatjes goed stofgezogen met een plinthulpstuk op de stofzuigerslang.

Ik heb de printer ook een tijd afgezet en spanningloos gemaakt (stekker eruit). Probleem blijft aanwezig.
Het is een Canon Pixma MP 160, en de inktcartridges (échte originele van Canon) zijn vrij recent ook nog verniewd. Waarna hij het dus een aantal keren nog goed gedaan heeft, trouwens, de melding slaat ook niet op iets betreffende de inkt.

Wat zou ik zelf nog kunnen doen?

Ik realiseer me nu wel dat deze printer al meteen vanaf nieuw altijd een vrij luide ‘klap’ liet horen als hij een nieuw vel papier ging invoeren. Ik heb mij daar in het begin wat over verbaasd, maar hij werkte verder prima, al jaren, dus nooit meer bij stilgestaan. Die ‘klap’ van het iets naar voren bewegen van de papierlade hoor ik nu dus ook niet.

Dus: weet misschien iemand of die papierinvoer altijd met een klap hoort te gaan bij deze printer, of is dat abnormaal?

Als je naar een computerwinkel zou moeten gaan, kunnen die dan gewoon met de losse printer aan de slag om de storing te verhelpen, of moet ik nog meer meenemen?

8 jaar geleden
in: Hardware
24

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Om een hardnekkige papierstoring-melding door een Canon Pixma MP160 op te lossen, kunt u het volgende proberen: controleer of de papierlade goed is ingevoerd, vervang eventueel het papier, reinig de papierpaden, reset de printer en controleer of de printersoftware up-to-date is.
(Lees meer...)
Bronnen:
4 maanden geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding