Hoe configureer ik een multiscreen opstelling met Nvidia Surround?

Beste mensen,

Al geruime tijd probeer ik met mijn twee identieke beeldschermen (LG D2343 Full HD Passief 3D) een multiscreen-opstelling te bouwen. Dit is ook mogelijk met Nvidia Surround en aangezien mijn GPU (MSI GTX760 Twin Frozr 4 GB) geschikt blijkt hiervoor (volgens Nvidia) moet ik door middel van Nvidia Surround toch snel en eenvoudig uit de voeten kunnen, toch?

Het tegendeel blijkt echter waar, want telkens als ik de opstelling wil configureren, vertelt Nvidia PhysX mij dat de desbetreffende beeldschermen niet voldoen: "Surround vereist beeldschermen die minstens één timing gemeenschappelijk hebben. Selecteer een andere combinatie beeldschermen." (En die heb ik dus niet...) Beide beeldschermen zijn ingetseld op 1080p 60Hz en kunnen beide passieve 3d aan (echter, 3d surround is voor mijn doel nog niet nodig. Enkel surround is prima.)

Hoe los ik dit op? Zou het te maken kunnen hebben dat monitor een middels HDMI en monitor 2 middels DVI en een VGA adapter verbonden is? Maakt toch eigenlijk niet uit als beiden voor de rest hetzelfde zijn (ingesteld)? Of toch wel? Iemand ervaring hiermee, want om even te testen of het aan HDMI/VGA ligt gaat bij mij nou niet bepaald...

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware
1.7K

Het beste antwoord

Je hardware is volgens mij niet het probleem. Met de opstelling wordt de configuratie van je schermen bedoeld. Je wilt het beeld waarschijnlijk helemaal over je schermen laten lopen. Ik heb dit zelf met mijn lg monitor (24") via DVI verbonden en mijn LG TV (32"). Beide dus in grootte verschillend. Alleen de beeldoplossing is hetzelfde. Mijn grafische kaart is echter een AMD, waarbij je physiscs van NVDIA ook kunt gebruiken. De instelling die ik nu heb is het beeld over de volle breedte. Dit heb ik ook bij sommige nieuwe spellen uitgeprobeerd en het werkte (afgezien het verschil in beeldgrootte) prima. Deze instelling moest ik dan wel in het spel instellen.
Hier is een mogelijke oplossing voor je probleem op bijgevoegde website