Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

VPN opzetten met ziggo wifi-modem mogelijk?

Ik wil een VPN opzetten en heb een AirPort Extreme en een Ziggo Wifi modem. Is het mogelijk op het ziggo wifimodem zodanig in te stellen dat ik een VPN kan opstellen? Zo ja, hoe dan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
4.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Afhankelijk van het type router. Maar meestal kan je geen VPN verbinding opzetten zodat een cliënt hiermee kan verbinden.
Ik weet dat in ieder geval de Cisco routers wel de mogelijkheid hebben om vanuit de router een VPN verbinding te maken met een VPN-server. (Eigenlijk heeft de router dus alleen een VPN cliënt, geen server.

Al begrijp ik niet precies wat je doel is. Wil je je router verbinden met je AirPort Extreme?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik snap waar mijn denkfout in zit. Merci! Probleem is verholpen.

Andere antwoorden (2)

Dat is niet mogelijk vaak zitten die wifi-modems helemaal dichtgespijkerd.

Ik zal je wifi-modem inruilen voor een normale modem. En gewoon een losse router kopen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien lees ik dit verkeerd, maar er wordt volgens mij gewoon gevraagd om via een airport extreme en een ziggo wifi modem een vpn op te kunnen zetten? Als je hiermee bedoeld dat Ziggo modems vaak een probleem hebben met zakelijke VPN verbindingen (laptop die via VPN bijvoorbeeld moet verbinden met netwerk van de zaak) dan klopt dat.

In een dergelijk geval zou ik je Ziggo modem in bridge mode laten zetten en achter het Ziggo modem een andere router plaatsen. Dat kan bijvoorbeeld een Draytek router zijn, maar er zijn er genoeg die wel dergelijke VPN verbindingen met rust laten.

Wil je gewoon een VPN verbinding gaan gebruiken om veilig te kunnen communiceren, dan zou je gewoon eens kunnen kijken naar de diverse VPN aanbieders die er zijn. Ik gebruik zelf ipvanish, maar er zijn er behoorlijk veel. Op de bijgevoegde url zie je wat Nederlandstalige uitleg staan.

Wil je toch wat anders, dan graag wat meer details over het doel wat je hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding