Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik bijv. films vanaf mijn laptop op tv bekijken.

Ik weet dat je met een mediaplayer filmsvanaf een harde schijf kan zien maar hoe doe je dat vanaf een computer.
Mijn tv heeft geen "monitor"ingang wel scart en HDMI. Ik wil ook MKV films kunnen bekijken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Hiervoor zijn allerlei verloopjes (adapters) te krijgen. Je laptop heeft bijvoorbeeld een DVI of VGA uitgang, hiervoor zijn weer verloopjes te krijgen naar Scart of HDMI. Geluid kan je vanuit je laptop naar je stereo of TV doorlussen dmv een zogenaamd Jack naar Tulp snoertje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
.MKV films (en alle andere) kun je bekijken met VLC player, heb je ook nooit meer last van codecs.
Je TV heeft Scart en Hdmi. Mooi, wat heeft je laptop? Kan je laptop wel Hdmi aan? Anders moet je de scart gebruiken of zelfs een tulp aansluiting. Je moet van je laptop een kabel laten lopen naar je TV en dan moet je enkel een beeldschermsetting aanpassen in Windows.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het makkelijkste is om de hdmi aansluiting te gebruiken, dan moet je computer deze wel hebben. Anders even een grafisch kaartje met hdmi kopen ( +\- 50 eurie )
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
grafisch kaartje in LAPTOP met hdmi en voor 50 euro....
gaat het niet worden denk ik ;-)
Het lukte mij niet het beeld wel maar het geluid niet.
ik heb een Media player gekocht.
een Playon HD mini van A.C.Ryan +/- 90 euro
een geweldig ding.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt het (als je tv internetaansluiting heeft) ook via het lokale netwerk doen. Je zou even op internet kunnen kijken hoe het moet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding