Kan een laptop met intel HD graphics films in full hd afspelen op een tv?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (3)

Dat ligt grotendeels ook aan de processor die erin zit maar bijna iedere recente laptop met een I3, I5 intel processor zou dit aanmoeten kunnen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je een Full HD film wil afspelen dan maakt het niet zo veel uit wat voor processor er in je laptop zit, maar moet wel minimaal meer dan 2Ghz kloksnelheid hebben. Het ligt meer aan je videokaart wat je heb. Als je alleen intel HD graphics heb dan is de kans klein dat je een film OP de televisie in full HD kan afspelen. Waarschijnlijk kan je hem wel in HD afspelen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kloksnelheid van de CPU heeft niets te maken met de grafische capaciteiten.
De tijd dat je een dualcorecpu en een high-end graka nodig had om HD te kunnen afspelen ligt gelukkig ver achter ons.

Laat staan dat wanneer je een multicorecpu in je laptop hebt zitten je pc niet recent genoeg zou zijn om dat sowieso aan te kunnen.

Samengevat: heb je een multicorecpu/apu in je laptop zitten? Dan is de kans erg klein dat het niet zal lukken om HD af te spelen.

Moet je alleen nog zorgen dat je dat full hd beeld op je tv te zien krijgt, dus heb je een vga of hdmi-uitgang? (kies bij voorkeur voor die laatste).

Ja dan kan je laptop dat.