Draadloze verbinding valt om de 5 minuten uit. Beperkte Toegang. Hoe komt dit?

Heb onlangs nieuwe range extender geïnstalleerd. Het probleem is nu dat de internetverbinding zeker om de 5 minuten even een time-out heeft voor een 10-tal seconden en dan is het er terug.
De range extender is een Sitecom 300n
Mijn schema: Telenet router > Sitecom range extender > laptop + pc

En wat is DHCP en moet dat aan of uitstaan in dit geval?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1.3K

Antwoorden (2)

DHCP, Dynamic Host Configuration Protocol (DHCP) is een computerprotocol dat beschrijft hoe een computer zijn netwerkinstelling van een DHCP-server kan verkrijgen. Het DHCP-protocol is gebaseerd op het Internet Protocol IP en werkt met UDP-pakketten.

Toegevoegd zijn twee bronnen. In de tweede vind je waarschijnlijk het antwoord op je vraag. Ik herken helaas niet je probleem.

Toegevoegd na 40 seconden:
Het is dus wel handig om het aan te hebben staan aangezien DHCP ervoor zorgt dat je een ip-adres hebt;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vreemd ik snap even niet wat je bedoeld met range extender als ik zoek op sitecom 300 n zie ik gewoon een routers met draadloze mogelijkheid ?

een range extender is wat anders

Dat is of een internet via stopcontact geval of een kastje dat je in het stopcontact steekt dat het draadloze signaal van je normale router oppikt en versterkt
(maar ziet er dus niet uit als een gewone router)

Als dit zo is dan is het idd wel handig in je sitecom router de dhcp uit te zetten.
aangezien deze door de telecom modem/router geregeld wordt en deze werken elkaar tegen
ik vermoed dat daarom je time-out optreed ?

Dus zet de dhcp server mogelijkheid in je sitecom router uit
alleen in je sitecom !

Dus wees bewust op welke van de 2 apparaten je inlogt
capthavoc