Heeft ASML een verantwoordelijkheid in de hardwarefouten op microchips?

Zij maken immers machines die chips "bakken"
https://nl.wikipedia.org/wiki/ASML

6 jaar geleden
in: Hardware
1.3K

Het beste antwoord

Nee totaal niet. De fout van intel is een ontwerpfout aan hun kant. De machines van ASML hebben perfect die ontwerpfout geproduceerd. Dat is dus heel goed gedaan door ASML. Immers ASML kan niet een machine maken die een ontwerpfout voorkomt.

ASML wordt afgerekend op de precisie van hun machines en de opbrengstpercentages (yields).
LeonardN