Kun je de harde schijf van je kapotte pc overbouwen in je nieuwe pc of moet je dan precies dezelde soort pc hebben?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

kan maar voor optimaal gebruik moet je hem even formateren , maar je kan hem ook als slave erbij hangen voor extra ruimte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee, Alle drivers en instellingen staan op die schijf met de drivers en instellingen voor die oude pc.
Schroef je de schijf over naar je nieuwe pc krijg je de meest vage foutmeldingen.
Wat je wel kunt doen is de schijf als "slave" in je nieuwe pc hangen. Kun je toch bij alle instellingen maar probeert je pc er niet van op te starten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt de HDD best overzetten, maar je kunt niet verwachten dat je dan kunt opstarten van die harddisk. Omdat de hardware verschilt, kan het besturingssysteem niet opstarten.Als precies dezelfde hardware hebt, kan dat wel. Dat is wat verkopers en systeembeheerders doen met een image van een harddisk. Ze hoeven dan niet op iedere geleverde PC het besturingssysteem met alle updates te installeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je Het besturings systeem wil overzetten dat gaat niet maar maak je de oude harde schijf helemaal leeg en dan een nieuwe partitie erop zetten kun je hem wel gebruiken in je andere pc
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt hem gewoon overzetten en in safe mode laten opstarten, daarna de drivers voor jouw nieuwe apparaten laden via het internet. Gaat goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Nee, dat lukt maar heel zelden. Vaak krijg je een blauw scherm waar je niets mee kan.
Meestal kan het wel, (mits hetzelfde formaat) maar nieuwe computers hebben vaak SATA harde schijven en in oude computers zitten meestal IDE harde schijven (andere stekkers). In de nieuwe computers zit vaak maar een IDE poort. Bovendien kun je Sata en Ide niet als master en slave instellen, maar moet je in de bios instellen welke voorrang heeft.

Een tip misschien...waarom koop je geen externe hd-adapter? daarmee verander je heel eenvoudig je interne hd in een externe met usb aansluiting... (kosten: tussen ca. 10 en 15 euro).

Of bedoel je dat je je systeem wilt overzetten op je nieuwe computer? Dan hangt het af van je systeemversie of je die op een nieuwe computer mag gebruiken... Bij Windows is de Oemversie (die vaak bij aankoop op je computer zit, of de goedkopere winkelversie) gekoppeld aan het moederbord...een hele nieuwe computer installeren lukt daarmee niet...althans het lukt wel...totdat je je windowsversie moet registreren... en dan geeft ie aan dat je versie illegaal gekopieerd is...