Helpt een SSD kaart om de schijfruimte te vergroten op mijn laptop? Ik heb maar 128gb en hij staat helaas zo vol. Helpt t als ik een grotere SSD koop?

Toegevoegd na 1 minuut:
In dit geval heb ik extra schijfruimte nodig om wat games te installeren. Mijn laptop kan dat prima aan maar qua schijfruimte zit hij dus zo vol. Lost een grote SSD kaart dit probleem op?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware
1.1K

Het beste antwoord

Een grotere SSD biedt een goede oplossing, maar is ook flink duurder t.o.v. een HD. Je kunt voor minder geld een HD met meer dan 1 TB kopen. Dan heb je voorlopig genoeg plaats.
Op Amazon kun je een SSD van 500 gb krijgen voor ca 200 Euro.
Een HD van 1 Terabyte daarentegen kost je slechts 1/2 tot 1/3 van de prijs...

Ik heb een paar jaar geleden een SSD schijf van 250 Euro in mijn laptop gezet en ik moet zeggen, dat ik nauwelijks verschil merkte. Dit merk ik nu wel, doordat ik de SSD vervangen heb met een grotere HD en de SSD in mijn PC als opstartschijf gezet heb. Daar merk je wel echt verschil.

Bovendien bedenk ik me zo: voor 80 Euro of minder een HD met een hoge kapaciteit inbouwen en mocht je niet tevreden zijn met de snelheid, kun je deze in ieder geval nog extern als opslag gebruiken. Dan zet je gewoon weer je SSD in de laptop.
Ik denk dat het bij jou primair om de opslag gaat....
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Natuurlijk is een grotere ssd meer opslag maar misschien kan je er ook een gewone harddisk bij plaatsen
Zodat Windows draait op de ssd en de rest vanaf de hdd .
Maar of dat kan ligt een beetje aan wat voor laptop je hebt
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ritsuka
8 jaar geleden
volgens mij past dit niet in een laptop
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
In een laptop is geen plaats voor een harde schijf en ook niet voor een SSD.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
95% van de laptops niet. Sommige hebben een tweede HDD-compartiment. Je kan soms je optische drive omwisselen voor een speciale bracket zodat je een tweede HDD of SSD kan plaatsen. @WasMaes Je zegt iets, maar bedoelt iets anders. Ik denk dat je tweede drive bedoelt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Toch raar dat we op de zaak meerdere laptops hebben met en een ssd en een hdd alleen moet je dan niet naar laptops kijken van €400.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@deaal Overigens zal dan vaak sprake zijn van een M2 aangesloten SSD chip. Geen 2,5" behuizing, maar ook dat kan voorkomen. https://www.google.nl/search?q=ssd+m2&es_sm=93&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAcQ_AUoAWoVChMI-OGzwZCkyAIVJWdyCh35uwB9&biw=1920&bih=1075
Plaats extra schijf en voeg deze toe aan de (virtuele) schijf van 128 Gb en je hebt meer Gb.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee, lees anders even de discussie onder Deaal's antwoord.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deaal zegt op zijn minst nog dat het aan de laptop ligt, jij zegt het alsof het altijd een mogelijkheid is.