Kan ik een SSD schijf in mijn laptop zetten en er nieuwe Windows 10 opzetten?

Hoi, ik wil in mijn laptop HP 15-n056 de HD eruit halen en er een SSD inzetten. Kan ik dan meteen Windows installeren zoals ik gewend ben?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware
1.5K

Het beste antwoord

Ja dit kan gewoon, je moet dan wel in je bios aanpassen zodat je huidige opslaglocatie op je ssd staat en dat je de bootsettings aanpast aan de installatie iso van windows 10.

Je kan hem laten booten van een USB als daar een windows 10 iso op staat.

Dit kan je makkelijk met dit programma doen.
http://wudt.codeplex.com/

Dit kan ook met een schijf. Het is maar wat je fijner vind. Ik raad usb aan omdat dit stiller is en je laptop niet hoeft te werken hiervoor.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik vervang de schijf in de laptop naar een SSD. Dat is ook de enigste schijf die erin zit. Ik neem aan dat ik dan het het bios niets hoef te veranderen? Ik installeer Windows 10 vanaf dvd.

Andere antwoorden (1)

Natuurlijk kun je een harde schijf in je PC of ook laptop zetten en daar Windows 10 op installeren. Het is zelfs aan te bevelen. Windows 10 werkt uiteraard prima samen met alle moderne media. Je oude harde schijf kun je dan ook als backup of externe harde schijf blijven gebruiken.
Ik vind het een goed idee. Mocht de installatie niet lukken, kun je altijd nog je oude hd in de laptop zetten en je oude OS gebruiken.
Ik heb in mijn vier jaar oude PC een SSD van 250 gb zitten, opgedeeld in twee partities: één voor de programma's en Windows en de andere partitie voor eventuele spellen. Werkt prima. Boottijd is een paar seconden.