Kan ik een externe monitor op mijn laptop gebruiken in plaats van het normale scherm?

Goedendag,

Zoals de vraag al luidt: Is het mogelijk om een externe monitor op mijn laptop aan te sluiten en te gebruiken in plaats van mijn normale laptop scherm.

Mijn laptop is helaas gevallen, waardoor het scherm op een 'zijden draadje' hangt en hiermee niet meer te werken is. Het beeldscherm doet het nog wel, maar mijn idee is om de laptop als een pc te laten werken.

Is het daarom mogelijk om het beeld alleen via een externe monitor te laten verlopen.

Met vriendelijke groet en alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware
1.5K

Antwoorden (2)

Ja dat is mogelijk. Sluit een monitor aan met een vga kabel blauwe stekkerkop. Meer is niet nodig!

Succes
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bij de meeste laptops kan het ook met HDMI en/of DVI.
Ja, aan de achterkant zit en/of een VGA/HDMI/DVI-aansluiting en daar kan je een kabel naar de monitor aan doen. Voorts in Windows bij de Beeldscherminstellingen "beeldscherm 2 volg beeldscherm 1"