Hoe koppel ik 2 PC's met een kabel (géén netwerk!) aan elkaar tbv. gegevensoverdracht?

Ik wil de data van de ene computer overzetten naar de andere. Ik weet dat dat kan met een speciale kabel, gebruikmakend van de netwerk-aansluiting op beide PC's.
De kabel heb ik (ben vergeten hoe deze heet) maar verder weet ik niet hoe of wat. Heb ik speciale software nodig misschien? Zoja, welke?
Moet ik evt. nog aan iets anders denken?

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh ja, ik wil dus GEEN gebruikmaken van een netwerk!
Dus alleen 2 computers met elkaar verbinden.

**** en er is haast mee gemoeid *****
Wie helpt mij?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
2.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zonder netwerk? Dan kan het alleen als je de HD van de 2e pc koppelt aan de andere als een 'slave'. Anders pak je een netwerk kabel, stop je in beide pc's een uiteinde (in je internet/netwerk toegangs poort) en heb je een directe verbinding/netwerk aangelegd waar het heel simpel mee kan. Waarom wil je geen netwerk maken?

Antwoorden (5)

Dit kan via een crosskabel (utp) met een netwerkkaart, of via usb met een usb netwerkkabel. Zie de bronnen voor de kabels.
Greetz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een FireWire of een ethernetkabel ertussen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Google op "Network Connections"

Ik gebruik daarvoor een Netwerk Kabel ( Crossed) van 3 meter met de volgende specificaties:
CL740030
RJ45 Male-RJ45 Male
(cat.5 UTP)

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een transferkabel van Belkin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zo'n usb?
Dat werkt toch niet meer vanaf Vista? Wel op xp.
Ook al snap ik niet, waarom je geen netwerk wilt gebruiken (is snel en eenvoudig), zijn er USB-verbindingskabels te koop, waarmee je zonder netwerk, files met een andere PC kan uitwisselen. Vroeger bestonden er zo ook nulmodemkabels om serieel bestanden over te zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik begrijp het wel.
Met een netwerk moet je heel veel softwarematige dingen veranderen.
IP, subnet mask, shared folders etc.
En dat moet je dan allemaal weer gaan terugzetten, anders heb je geen internet meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hoeft helemaal niet. Zolang ze aan dezelfde router/netwerk hangen, hoef je alleen maar een share in te richten en hier rechten op geven. Eventueel de firewall uitschakelen en klaar.