Is het mogelijk om een "lege" laptop te kopen?

klinkt misschien raar, ben er al een tijdje uitgerold maar vroeger kocht ik een desktop case en kocht ik alle hardware afzonderlijk naar eigen wens.

Kun je dit ook met een laptop doen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware
1.9K
jc54
8 jaar geleden
Je bedoelt een laptop in onderdelen, dus als zelf samengesteld bouwpakket?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ja zoiets maar Mrtomaat kan wel eens gelijk hebben :)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ik heb ooit zoiets gekocht.. ben het merk vergeten. Doet er ook niet toe want het bestaat volgens mij allang niet meer... Sterker.. er waren een aantal merken die barebone laptops verkochten maar volgens mij zijn ze allemaal gestopt er mee.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ikzelf heb een laptop die door het merk zelf als enigszins 'lege' laptop wordt geleverd. Er zitten wel al dingen in zoals een moederbord en videokaart. Mijn laptop heb ik gekocht bij een webwinkel die zelf de overige onderdelen erin heeft gezet. Het is een laptop die voor de specificaties de goedkoopste was die ik kon vinden. Het merk van de laptop zelf is Clevo en het bedrijf waar ik hem kocht is ALTERNATE. Het is een goede laptop (uit ervaring).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
https://www.laptopplus.nl/producten/15-6-inch-clevo-n150rf-gtx-965m Inderdaad Clevo doet iets vergelijkbaars als BTO.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Sterker nog, Clevo is het merk van de barebones van BTO.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ah dat verklaart een hoop :D

Antwoorden (1)

Niet echt. BTO komt nog het dichtst in de buurt van wat je in je hoofd hebt. Je kan dan kiezen uit een model en daar allerlei dingen als CPU/RAM/GPU/HDD/SSD/OS kiezen. Maar moederbord of voeding niet.

Nu kopen zij dat natuurlijk ook ergens in, maar als simpele consument is dat niet zo goed te doen als dat met een desktop kan.

https://www.bto.eu/bto-x-book-15cl73.html
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Omdat ik die prijzen voor een MSI belachelijk hoog vind maar wel de beste setup natuurlijk, al komt Acer ook sterk met hun "gaming" laptops
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://tweakers.net/categorie/496/laptops/producten/ Is een prettige database. Maar gamen op een laptop is af te raden. Zeker als je ooit zelfbouw gewend bent geweest. Een zelfbouwdesktop is gewoon het fijnst qua zelf beslissen en upgraden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Net eens gekeken op bto (kende dit nog niet) maar je zal naar huis gaan met een mindere setup maar wel met de prijs van een msi :)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je zo op prijs/prestatie zit moet je echt kunnen aangeven waarom je een laptop wil. Dat is namelijk de slechtste keuze qua prijs/prestatie.