een HP Color LaserJet Professional CP5225 (CE710A) geeft 79 error aan. wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
2.2K

Antwoorden (2)

Heb je vlak daarvoor de firmware proberen up te daten? Hoe dan ook, je hebt een ernstig probleem. Bij deze foutmelding kan de firmware niet worden geladen en is je printer dus 'hersendood'. Als je nog garantie hebt kun je je printer laten repareren. Zo niet kun je beter een nieuwe kopen. Het is niet anders.
escape
11 jaar geleden
Het officiele antwoord van HP is "Turn the product power off, wait at least 30 seconds, and then turn the product power on and wait for it to initialize."
In het nederlands "Haal de spanning van het apparaat, wacht minimaal 30 seconden en zet weer stroom op het product en wacht tot het initialiseert."

In mijn woorden haal de stroom stekker van de printer uit het stopcontact. Wacht tot er geen elke lampjes op de printer branden, ga een kopje koffie drinken of lees een goed boek. Doe na minimaal 5 minuten de printer weer en hoop dat nu geen foutmeldingen komen. Als het goed is komen er diverse meldingen achter elkaar op het schermpje.

Als dit niet werk bel dan met HP, dat er foutmelding 79 in het scherm staat en dat je de officiele oplossing al geprobeerd hebt (harde reset). Hoe wel het serie nummer bij de hand, want aan dat serienummer kunnen ze zien of er nog fabrieksgarantie op de printer zit.

Mocht het zijn dat je net het geheugen vernieuwd hebt, dan is dat fout gegaan en heb je de verkeerde foutmelding door gegeven. (79 service error)