Ondersteund mijn netwerkkaart5 ghz en gbit lan?

Ik kan het op het internet niet echt vinden.

Netwerkkaart: Broadcom 4313GN 802.11b/g/n 1x1 Wi-Fi-adapter

Moederbord: Hewlett-Packard 143A

Laptop: HP G62-b05SD notebook

8 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wi-Fi N doet 5Ghz De vraag is wat is je andere netwerkkaart? Je hebt er twee, draadloos en bedraad.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Rechtermuisklik op je netwerk icoon (als je er een netwerkkabel in hebt geprikt).
Netwerkcentrum openen.
Klik op ethernet
Bij snelheid staat dan 100Mbps of 1Gbps
Eric1993
8 jaar geleden
@MrTomaat Daar staat 100 mbit. Maar is het mogelijk dat ik het misschien ergens moet instellen? En waarom zie ik dan geen 5ghz netwerk van mij? Moet ik dat misschien ook instellen?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Daar staat 100 mbit.
Blijkbaar heb je een 100mbit netwerkkaart. Ligt aan je router. Vaak is deze ingesteld op mixed (G+N). Nieuwe routers geven idd twee verschillende SSID's.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://tweakers.net/pricewatch/265860/hp-g62-b05sd-(xr473ea)/specificaties/ Kijk bij interfaces. Oh en blijkbaar ook geen 5 Ghz. Moet ik eens gaan koekeloeren hoe dat ook weer zat.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
https://en.wikipedia.org/wiki/IEEE_802.11#802.11n 802.11n operates on both the 2.4 GHz and the lesser-used 5 GHz bands. Support for 5 GHz bands is optional. Ah, dacht altijd dat 5 Ghz sowieso standaard aanwezig was. Blijkbaar niet. 2,4 Ghz Wifi-N zal niet veel trager zijn trouwens.
Eric1993
8 jaar geleden
@MrTomaat Heb het gezien inderdaad. Maar dit houdt dus in dat ik geen 5 ghz kan gebruiken op mn laptop en ook geen 1gbit lan verbinding kan maken?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Juist.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je zou een USB Wifi-N 5Ghz stick kunnen halen. Maar het is maar de vraag of die sneller is dan de interne adapter. 5Ghz is geen wondermiddel hoort. Het is niet dat dat 2x sneller is dan 2,4Ghz ofzo. Althans niet in bandbreedte.
Eric1993
8 jaar geleden
@MrTomaat Ik wil af en toe een grote hoeveelheid aan data backuppen naar de NAS. Is 5Ghz dan niet sneller dan 2.4Ghz?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dan moet je sowieso met een kabel werken. Bedraad over draadloos. Theoretisch is WiFi-N misschien sneller maar in de praktijk niet.

Het beste antwoord

Nee deze laptop ondersteunr geen 5 ghz en geen gbit lan

Zie specificaries van laptop op tweakers: http://tweakers.net/pricewatch/265860/hp-g62-b05sd-(xr473ea)/specificaties/

Kijk bij interfaces daar zie je het staan