welke videokaart kan ik het beste kopen voor mijn pc?

na het lezen van eerder gestelde vragen over dit onderwerp weet ik nog steeds niet welke videokaart het beste is voor mijn pc, omdat iedereen weer andere onderdelen heeft.

Specs:

processor: Intel(R) Core(TM) i5 - 2300 CPU @ 2.80 GHz

RAM: 4.00 GB

Motherboard: ASUSTeK Computer INC. P8H61/USB3

Sound Card: Realtek High Definition Audio / AMD High Definition Audio Device

Graphics Card: ASUS EAH5450 Series

OS: Microsoft Windows 7 Home Premium 64-bits

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Zo werkt het ook niet. Een videokaart kies je op het gebruik, maar een klein deel op wat je al hebt (dat stelt alleen maar de randvoorwaarden). Als je wil gamen en je hebt budget koop je een kaart van (ik roep wat) 200-350 euro (duurder geeft vaak diminishing returns). En als je niet gamet heb je een kaart die prima is. Als je video/foto bewerkt ligt het aan de software in welke mate deze gebruik maakt van je videokaart (hardware acceleration).

Dat iedereen een andere onderdelen heeft komt dus door budget en gebruik.

Wat je nu kan doen is aangeven wat je idee is met de videokaart (als je gamet, welke games) en wat je budget is. Laatste waar je nog rekening mee moet houden is stroomverbruik, je huidige voeding kan een bepaald vermogen leveren (watt), je videokaart+andere onderdelen vragen een bepaald vermogen. Daarnaast hebben zwaardere videokaarten 1 of meerdere stroomaansluitingen nodig.

Toegevoegd na 7 minuten:
Antwoord: Een die past bij je gebruik en budget.

Toegevoegd na 9 minuten:
Mocht je ermee willen gaan gamen (grafisch zware games):

http://nl.hardware.info/reviews/6138/22/amd-radeon-r7-370-r9-380-en-r9-390x-review-nieuwe-line-up-met-bestaande-chips-benchmarks-the-witcher-3

Hoe meer FPS hoe sterker de kaart. Bekijk andere spellen als je die toevallig speelt, elk spel kan een andere uitkomst hebben zeker op andere detailniveaus.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb eens in een soortgelijke computer een MSI afterburner GT740 gebouwd, deze kan nu met weinig lags een game als Minecraft spelen, dus zou ik deze gebruiken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oh, GT630.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@kaj931
Niet elk spel is Minecraft. Sterker nog MC is een weinig eisend spel. Een GT630 doet weinig in moderne grafisch eisende spellen. Kijk even naar de link die ik gepost heb, dan zie je dat een 750 al moeite heeft met medium settings. Als je TW3 op high wil spelen, vergeet het maar. Vandaar dus dat hele betoog en het expres niet vermelden van een mogelijk model. Alles hangt af van gebruik en budget. ps.
het is met weinig lag, niet lags. Lag gebruik je als een woord als geld en melk.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+