Wat is het effect van 2 videokaarten ipv 1?

Ik heb nu een videokaart (gtx750ti) en ik wil gaan upgraden, maar ik vind het zonde om mn huidige gpu dan zomaar in de kast te leggen, ik wil hem dus als 2e videokaart gebruiken, maar geeft dit betere prestaties in games? Zover ik weet kan je dan alleen een 2e scherm aansluiten. Moet de nieuwe gpu ook van hetzelfde merk zijn?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware
3.4K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verkoop hem en koop een betere kaart dan 2x750ti. Je kan wel SLI gaan draaien (google even SLI). Maar met zo'n kaart is dat vreemd. Dat doe je met 2 goede kaarten om zo een resultaat te halen wat je niet met 1 kaart kan halen. SLI heeft namelijk een aantal nadelen. Framestutter, meer kans op errors crashes en soms werkt het helemaal niet (qua performance winst). De keren dat het wel werkt zou je 200% performance kunnen behalen, maar dat ligt aan het spel.

Antwoorden (2)

Als je wilt 2 videokaarten tegelijk wilt laten werken zul je gebruik moeten maken van CrossfireX.
Hiervoor heb je een goed moederbord nodig.
Ook is enige kennis van hardware vereist, natuurlijk kun je dit ook in een computerwinkel laten doen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
SLI niet CF (CF is voor AMD-kaarten). Niet zozeer een goed moederbord als wel een geschikt moederbord.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
maar mn 750ti gaat dan zeker niet samen met bijv. de r9 380 4G waar ik aan zat te denken? want dat is natuurlijk nvidia en amd dan
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat gaat zeker niet nee. Maar ook 750ti plus 770 of 970 kan niet. Bij nvidia moet je twee keer dezelfde kaart gebruiken. Zoals ik dus zei verkoop de 750 en met de 380 heb je zoveel meer kracht dat die 750 amper zou boeien.
Wat eerder genoemd is is niet correct. Met nvidia kaarten zoals de 750 ti heb je SLI ondersteuning op je moederbord nodig. De kaarten moeten wel allebij nvidia kaarten zijn. En ze moeten qua kracht wel een beetje bij elkaar in de buurt zitten. Houdt er wel rekening mee dat het plaatsen van 2 kaarten niet de performance verdubbelt. Je krijgt ong x1,5 keer de kracht van de eerste kaart met sli. Houdt er ook rekening mee dat je voeding sterk genoeg is , en genoeg aansluitingen heeft.