Waarom wordt mijn printer niet meer herkend door mijn computer?

Mijn HP psc 1219 werkte altijd goed, tot hij van de ene op de andere dag niet meer herkend werd door mijn computer. Dat bleek ook zo te zijn op andere computers. Ik heb een andere USB kabel geprobeerd maar het blijft hetzelfde. Er lijkt nochtans verder niks mis met de printer.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware
1.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Lijkt mij dat er een driver update nodig is, je zou het via Windows Update moeten kunnen doen. Als dat niet werkt zou ik even kijken op dit linkje.
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c01829640&cc=nl&dlc=nl&lc=nl&os=4063&product=421433&sw_lang=

Antwoorden (1)

Een via usb-kabel aangesloten printer wordt in beginsel herkend door een Windows computer. Het kan zijn dat je dan nog een driver moet downloaden, maar als de computer de printer niet ziet, is er elektronisch iets niet in orde. Je hebt de kabel al vervangen. Dat was een stap in de goede richting. Hoor je wel een geluid als je de printer aansluit? Als dat niet het geval is, is de usb-aansluiting van je printer defect of die van je computer, maar dat laatste heb je uitgesloten door hem op een andere computer te testen. Waarschijnlijk kun je hem het beste vervangen. Gelet op de leeftijd van de printer, is deze ook aan vervanging toe.