is een micro usb 2.0?

ik heb een tablet gezien en die heeft een micro usb aansluiting is dat een 2.0 of is het kleiner?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware
1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
is dat een 2.0 of is het kleiner? 2.0 zegt NIETS over de grootte, maar over de gebruikte standaard en de daarbij behorende snelheid.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Maar ja, zover als ik weet is microUSB er alleen in 2.0
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
dus die 2.0 usb moet gewoon in de micro usb aansluiting passen?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
vergeet micro usb 3.0 niet: backward compatible.
https://www.conrad.nl/nl/search.html?search=micro%20%20usb%203%20%20%20kabel&WT.mc_id=google&insert=8J&WT.srch=1&gclid=CL6UyMiSsMUCFW7KtAodrjEAXw
capthavoc
8 jaar geleden
Het valt me de laatste tijd echt op dat mensen op goeie vraag steeds vaker termen en hardware en pc begrippen door elkaar gooien.
het wordt op die manier erg lastig om een goed antwoord te geven. maar ja alle micro usb zijn 2.0 . zeker de tablets die nu worden verkocht. dus met een snoertje usb naar micro usb
passen deze in elke gewone usbpoort of deze nu destandaard 1.0 2.0 of 3.0 zijn/ is Een standaard usb poort heeft altijd hetzelfde formaat
De term 1.0 2.0 en 3.0 etc heeft te maken met de door voer snelheid
niet met de fysieke dimensie van de plug. Als je dit leest"
knip
dus die 2.0 usb moet gewoon in de micro usb aansluiting passen?
knip Dan lijkt het net alsof je een gewone usb kabel in een micro-usb probeer te duwen
wat natuurlijk fysiek niet kan.
maar eenmaal dat snoertje er tussen met als eindresultaat een standaard usb poort dan past die altijd. bij 1.0 krijg je wellicht de melding dit apparaat kan sneller werken maar zal de werking niet verhinderen alleen is trager dan 2.0 2.0 en 3.0 werkt gewoon omdat 3.0 ook gewoon werkt op 2.0 standaard.

Antwoorden (2)

Het is niet de standaard maar gewoon de micro versie van de standaard.

Zie afbeelding (rechts)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kun je je afbeelding opnieuw uploaden? Hij werkt namelijk niet.
Lager dan 2.0 zal het de dag van vandaag niet meer zijn.

Hoger kan wel, meer bepaald 3.0. Dat verschil zie je aan de connector. Is het 1 korte connector dan is het usb 2.0. Gaat het om een bredere, onderbroken connector dan is dat usb 3.0.

Je kan dus geen micro usb 3.0 kabel in een usb 2.0 apparaat gebruiken. Omgekeerd kan wel maar dan zit je te werken op usb 2.0 snelheid.